Porady ogólne | Elementy rozgrywki Anno 2070 poradnik Anno 2070
Ostatnia aktualizacja: 20 sierpnia 2019
Porady ogólne
* Zwracajmy uwagę na komunikaty wyświetlane z lewej strony ekranu - dzięki nim będziemy wiedzieli m.in. o zmianie poziomu skażenia środowiska na wyspie.
* Nie wzbraniajmy się przed rozszerzeniem produkcji, gdy to koniecznie. Dla przykładu: Jeśli jesteśmy w trakcie rozbudowy miasta, warto mieć kilka Hut oraz Fabryk narzędzi (co równoznaczne będzie z postawieniem kolejnych Rozdrabniarek bazaltu itp.)
* Pamiętajmy o przerywaniu produkcji w zakładach, których wyroby zalegają w magazynach. Jeśli dany surowiec nie będzie nam potrzebny, zacznijmy go sprzedawać lub zburzmy dany zakład.
* Monitorujmy bilans finansowy - wbrew pozorom bardzo łatwo zostać bankrutem! By do tego nie dopuścić, stawiajmy nowe Śródmieścia i Koszary Robotników, zatrzymujmy produkcję zbędnych materiałów oraz handlujmy nadwyżkami surowców.
* Produkujmy broń - nawet jeśli nie jest nam ona potrzebna. Koszt produkcji jest niski, a ceny sprzedaży stosunkowo opłacalne.
* Sprzedaż komunikatorów czy tworzyw sztucznych może przynieść obfite dochody.
* Wstrzymujmy funkcjonowanie Żurawia naprawczego, gdy go nie używamy.
* W zakładce Przedmioty (w obcych Arkach) możemy znaleźć wiele przydatnych usprawnień dla naszych budynków oraz okrętów, dlatego warto sprawdzić każdą ofertę. Uwaga: Możemy zmienić ofertę u sprzedawcy po zapłaceniu 500 sztuk kredytów.
* Pamiętajmy o ulepszaniu Magazynu Głównego oraz Składów - powoduje to nie tylko zwiększenie ładowności, ale i wzrost liczby transporterów.
* Najważniejszym surowcem jest żywność - bez stałych dostaw, nasze Koszary pozmieniają się w Ruiny rezydencji.
* Brak równowagi ekologicznej na wyspie powoduje mniejsze zbiory. Jeśli nie jesteśmy w stanie zmniejszyć skażenia środowiska, zwiększmy produkcję budując dodatkowe uprawy.
* Ministerstwo prawdy (i jego odpowiedniki u Eden Initiative oraz S.A.A.T.) jest w stanie objąć zasięgiem Koszary zgromadzone wokół dwóch Śródmieść. Ponadto, każdy taki budynek oferuje kilka programów nadawania, co warunkuje odmienne premie.
* W grze swobodnej pamiętajmy o budowie Straży pożarnej, Szpitala oraz Komendy policji. Po co narażać się na nieprzyjemne niespodzianki w postaci epidemii lub niekontrolowanego pożaru.
* Wykonujmy wszelkie powierzone zadania - warto do tego celu mieć przeznaczony dodatkowy okręt.
* Dzięki dyplomacji możemy prosić o nowe zadania graczy komputerowych - jest to łatwy sposób na zdobycie przydatnych nagród, a przede wszystkim - punktów licencji.
* Punkty licencji wydać można na kupno przedmiotów w Arkach lub używanie akcji Rady Światowej.
* Jeśli to możliwe, starajmy się stawiać Skład koło łańcuchów górskich tak, by swym oddziaływaniem obejmował jak największą liczbę punktów wydobywczych.
* By zapewnić ciągłość produkcji, musimy pamiętać o każdym półprodukcie - jeśli nie możemy któregoś wyprodukować, rozejrzyjmy się za inną wyspą, z której można by dany surowiec pozyskać lub przeszukajmy listę sprzedawanych surowców oraz przedmiotów (nasiona, wiertła) przez innych graczy.
* Zużycie materiałów, takich jak komunikatory czy tworzywa sztuczne, jest mniejsze niż zużycie zapasów żywności. Możemy śmiało handlować ich nadwyżkami.
* Nie bójmy się burzyć - koszty ewentualnej ponownej budowy zakładów jest niewielki w porównaniu z tym, jak mocno możemy w ten sposób podratować nasz bilans finansowy.
* Najsilniejszym okrętem w starciu z jednostkami i budynkami jest żmija. Jedynym statkiem, mogącym strzelać do jednostek powietrznych, jest główny okręt. Okręty wojenne natomiast są najefektywniejsze w starciu z łodziami podwodnymi.
* Podstawowe śmigłowce potrafią wykrywać jednostki niewidzialne, jastrząb ma możliwość przejmowania Magazynów Głównych, natomiast ognisty ptak w mgnieniu oka niszczy wszelkie budynki.
* Szukając nowej wyspy pod bazę główną zwracajmy uwagę na listę nasion oraz złóż, jakie oferuje dany ląd (dane znajdują się u góry ekranu, pod nazwą wyspy). Ważny jest również obszar (im większy, tym lepiej - pozwoli to na budowę większych ośrodków miejskich) i liczba punktów wydobywczych (jeśli są przynajmniej trzy, to możemy się osiedlać - pod warunkiem, że pozostałe czynniki również zostaną spełnione).
* Jeśli brakuje nam jakiegoś surowca, rozejrzyjmy się po sąsiednich wyspach, nawet tych najmniejszych - być może znajdziemy tam to, co jest nam niezbędne (stawiamy wówczas Magazyn Główny i tworzymy nowy, możliwie najkrótszy szlak handlowy)
* Jeśli potrzeba nam drewna lub karbonu, a ciągle mamy braki, odmówmy mieszkańcom prawa awansu (co zablokuje automatyczne wchodzenie Koszar na wyższy poziom rozwoju) do czasu, w którym dany materiał nie będzie nam już potrzebny.
* Gdy Koszary osiągną trzeci poziom rozwoju, wymieńmy drogi (tylko w części przemysłowej naszego miasta) na autostrady - zwiększy to tempo produkcji dóbr.