Misja I - Plan Dwuletni | Rozdział 1 - Cienie przeszłości Anno 2070 poradnik Anno 2070
Ostatnia aktualizacja: 20 sierpnia 2019
Pamiętajmy, iż misje danego rozdziału będą przebiegać w tym samym sektorze, dlatego wszelkie decyzje, stan bilansu finansowego itp. będą miały wpływ na kolejne misje. Miejmy to na względzie!
Misja I - Plan Dwuletni
Zostajemy wysłani jako wsparcie dla Thora Strindberga przy wykonaniu Planu Dwuletniego w Zakładzie nr 13. Jest to placówka korporacji Global Trust, która jest największym dostawcą energii na świecie. Naszym celem głównym będzie wyprodukowanie turbiny zwiększającej efektywność Hydroelektrowni. W tym celu, korzystając z przydzielonego nam głównego okrętu, udajemy się do Magazynu Głównego Strindberga po materiały potrzebne do zbudowania naszego Magazynu Głównego na sąsiedniej wyspie.
By zbudować Magazyn Główny, podpływamy do plaży. Gdy będziemy dostatecznie blisko, obok nazwy okrętu pojawi się ikona (1), która pozwoli nam rozpocząć budowę. Po kliknięciu ikony (LPM) wybieramy miejsce dla naszego budynku wciskając LPM na wybrzeżu (czerwone podświetlenie oznacza brak możliwości rozpoczęcia budowy).
Naszym kolejnym zadaniem będzie wyznaczenie lokalizacji Śródmieścia. Jest to bardzo ważny budynek w naszym mieście, gdyż tylko w jego obrębie będziemy w stanie wznosić budynki użyteczności publicznej. Warto więc wyznaczyć miejsce budowy Śródmieścia (1) w centralnym punkcie wyspy. Gdy już tego dokonamy, budujemy w pobliżu osiem Koszar Robotników (2). Uwaga: Wszystkie budynki wymagają dostępu do drogi (co m.in. umożliwi transport materiałów).
Podstawowym surowcem potrzebnym do wznoszenia wszelakich budynków jest moduł konstrukcyjny, dlatego musimy rozpocząć jego produkcję. W tym celu, w pobliżu Magazynu Głównego, wznosimy Rozdrabniarkę bazaltu (1) oraz Hutę (2). By zapewnić robotnikom żywność, na wybrzeżu wznosimy również Hodowlę ryb (3).
Po przybyciu głównego technika wraz z Zoptymalizowaną turbiną jesteśmy proszeni o pojawienie się na Placu budowy we wschodniej części wyspy. Czynimy to klikając na budynek LPM - dowiadujemy się wówczas, iż brakuje nam zasilania. Z listy budynków przemysłowych wybieramy więc Lemiesz obrotowy (1), gdzie nasi robotnicy zajmą się wydobyciem węgla, a następnie Elektrownię węglową (2). Budynki te stawiamy blisko siebie w celu skrócenia drogi jednostkom transportowym.
E.V.E. informuje nas o mailu otrzymanym od Inżyniera Petersona, z którego jasno wynika iż zamontowanie nowej turbiny bez uprzednich testów bezpieczeństwa, może grozić katastrofą. Spotykamy się z Petersonem w Hydroelektrowni (LPM), gdzie prosi nas o udanie się z tą kwestią do Strindberga. Wysyłamy więc nasz główny okręt do Magazynu Głównego Zakładu nr 13. Nasz przełożony ignoruje jednak ostrzeżenie i każe nam dokończyć składanie turbiny. Z Magazynu Głównego Zakładu nr 13 odbieramy Stal (PPM z zaznaczonym okrętem) i kierujemy się do brzegu naszej wyspy.
Po dotarciu do naszego Magazynu Głównego (PPM) musimy wyładować Stal. By tego dokonać klikamy i przytrzymujemy LPM na Stali (1), a następnie przeciągamy ów przedmiot do panelu Magazynu Głównego (2).
Mamy już wszystko, co jest potrzebne do produkcji, jednak technik Walter wzywa nas na Plac Budowy, gdyż wyniknęły dodatkowe problemy (LPM). Po chwili otrzymujemy informację, iż brakuje nam robotników - musimy zbudować kolejnych siedem Koszar Robotników. Gdy ukończymy to zadanie, Thor Strindberg zapyta nas, czy turbina jest gotowa. Po wybraniu OK pod portretem naszego zwierzchnika, kończymy misję.