Misja I - Na ziemi wroga | Rozdział 3 - W oku cyklonu | Anno 2070 poradnik Anno 2070
Ostatnia aktualizacja: 20 sierpnia 2019
Misja I - Na ziemi wroga
W czasie gdy Rufus Thorne gromadzi siły, ruszamy wraz z Yaną do sektora, w którym najprawdopodobniej ukrywa się O.J.C.I.E.C. Na miejscu okazuje się, że sztuczna inteligencja przeprowadziła ataki nuklearne na okolicznych lądach, doprowadzając tym samym do napromieniowania gleby. Naszym podstawowym zadaniem będzie więc zbudowanie bazy oraz przywrócenie równowagi ekologicznej.
Wśród Ruin Rezydencji stawiamy Śródmieście (1) Ekosów oraz Salę koncertową (2). Stawiamy dookoła kolejne Koszary Robotników, by wpływy z podatków były wyższe. Ponadto, trochę na północ stoją Plantacje herbaty - gdy postawimy obok nich Skład, rozpoczną one produkcję tak potrzebnej nam herbaty. Możemy też, z myślą o dynamicznym rozwoju, postawić kolejne dwie lub trzy Plantacje herbaty. W ten sposób zapewnimy mieszkańcom wszystko, co potrzebne jest do wejścia na wyższy poziom. Musimy jeszcze postawić Skład w przy południowym łańcuchu górskim, dzięki czemu wejdziemy w posiadanie Kopalni węgla, Kopalni rudy żelaza, Huty żelaza oraz dwóch Fabryk narzędzi. Pamiętajmy również o konieczności rozpoczęcia produkcji modułów konstrukcyjnych oraz łowieniu ryb.
Odbieramy z Arki Eden Initiative Licznik Geigera za pomocą głównego okrętu, a następnie skanujemy dwie największe wyspy na mapie. Musimy na obu zmniejszyć poziom skażenia do -50 punktów. Zaczniemy od głównej wyspy - rozstawiamy w odpowiednich odstępach Stacje meteorologiczne na całym jej obszarze (jeśli zasięg stacji będzie się pokrywał, zmniejszy efektywność przywracania równowagi ekologicznej). Wiązać się to będzie z koniecznością budowy wielu Składów, dlatego pilnujmy bilansu finansowego (każda Stacja meteorologiczna obniżać go będzie o 18 punktów, a każdy Skład o kolejne 5). Jeśli spadnie on poniżej 200 punktów, będzie nam ciężko go przywrócić. Po obniżeniu skażenia otrzymamy Nasiona warzyw, które aktywujemy w Magazynie Głównym - odtąd mamy dostęp do Gospodarstw rolnych, produkujących warzywa. Po wyprodukowaniu pierwszej tony, przerzucamy ją do Arki sojusznika.
W międzyczasie mamy do wykonania kilka krótkich misji. Pierwszą z nich jest zbudowanie dwóch Tartaków oraz Szkółki leśnej na naszej głównej wyspie oraz pozyskanie trzystu sześćdziesięciu ekopracowników. Pamiętajmy, by postawić wspomniane budynki z dala od innych konstrukcji, gdyż Tartaki posiadają ograniczony zasięg wycinki drzew (Szkółkę leśną warto postawić pomiędzy nimi). Z kolei drugi cel wymagać będzie od nas jedynie dobudowania kilku Koszar Robotników i czekanie, aż awansują (chyba, że zrobiliśmy to wcześniej - w takiej sytuacji cel zostanie zaliczony automatycznie). Uwaga: jeśli nowe Koszary Robotników nie chcą awansować, sprawdźmy czy mamy odpowiednie zapasy ryb oraz herbaty, a także czy nowe siedziby mieszkalne znajdują się w obrębie wpływu Sali koncertowej. Kolejne zadanie polegać będzie na dostarczeniu pięciu ton narzędzi do okrętu, który doznał awarii silnika. Dzięki wykonaniu tej misji pozyskamy, niezwykle cenną, Dużą suszarkę zwiększającą produktywność Plantacji herbaty.
Gdy dotrzemy do wyspy wysuniętej najbardziej na północ, Yana Rodriguez poprosi nas byśmy postawili tam Magazyn Główny, a następnie odnaleźli i przetransportowali do jej Arki dziesięciu Budowniczych (1). Warto to zadanie wykonać w początkowym etapie rozgrywki, gdyż w zamian za uratowanie ocalałych Eden Initiative wręczy nam Kompleksowe przepisy środowiskowe, dzięki którym będziemy w stanie rozbudować naszą Arkę - na skutek tego koszt utrzymania wszystkich budynków Ekosów zostanie zmniejszony o 6%.
O ile równowagę ekologiczną na głównej wyspie przywrócimy za pomocą budowy Stacji meteorologicznych, to na drugim lądzie zabraknie miejsca dla tak dużej ich liczby. W związku z tym musimy sprowadzić tysiąc dwustu ekobudowniczych oraz rozpocząć produkcję szkła, by móc budować Stacje monitorowania. Na początek stawiamy tyle Stacji meteorologicznych, ile będziemy w stanie, a następnie wznosimy trzy Uprawy ryżu (1) - produkowany tam ryż posłuży do produkcji zdrowej żywności (za pomocą mapy strategicznej oddelegujmy główny okręt do przerzucania ryżu do naszej macierzystej bazy). Następnie budujemy dodatkowe Gospodarstwo rolne oraz Wytwórnię zdrowej żywności, a także trzy Piaskopłukarki (na slotach rzeki), Fabrykę układów scalonych i Fabrykę urządzeń elektronicznych. Po umieszczeniu Sieci naukowej w okolicy Śródmieścia będziemy mieć wszystko, co potrzebne do sprowadzenia ekobudowniczych.
Chcąc zapewnić sobie większy dochód, a także szybciej uzyskać wymaganą liczbę ekobudowniczych, warto zbudować kolejny ośrodek miejski (Śródmieście, Salę koncertową, Sieć naukową i Koszary Robotników). Uwaga: pamiętajmy o monitorowaniu produkcji dóbr - w końcu im więcej mieszkańców, tym większe zapotrzebowanie na określone towary. By postawić Stacje monitorowania (1), które umieszczamy w punktach wydobywczych, potrzebujemy szkła. Skoro mamy już trzy Piaskopłukarki, pozostaje nam zbudować Kamieniołom oraz Wytwórnię Szkła. Gdy obniżymy poziom skażenia do -50 punktów, otrzymamy Nasiona pszenicy durum, dzięki której na pomniejszej wyspie będziemy mogli rozpocząć sianie zboża. Gdy nagromadzimy tonę pszenicy durum, przewozimy ją na Arkę Rodriguez, kończąc tym samym misję.