Misja IV - Godzina zero | Rozdział 3 - W oku cyklonu | Anno 2070 poradnik Anno 2070
Ostatnia aktualizacja: 20 sierpnia 2019
Misja IV - Godzina zero
Ostatnią misję kampanii ANNO 2070 rozpoczynamy od skontaktowania się z każdym z naszych trzech sojuszników - otrzymamy trzy zadania poboczne (nieobligatoryjne), których wykonanie pozwoli nam bardzo ułatwić sobie drogę do pokonania O.J.C.A., a tym samym - do zwycięstwa. Naszymi celami są dwie Stocznie oraz Port lotniczy, z których zgliszczy zdobędziemy trzy przedmioty, pozwalające stworzyć: Pole Maskujące MK IV, Zoptymalizowaną barierę antybalistyczną oraz Uniwersalną artylerię precyzyjnego uderzenia. Uwaga: O ile pierwszego przedmiotu nie da się wykonać (odpowiedni materiał nie pojawił się po zniszczeniu Stoczni - łatka 1.02), to dwa kolejne jak najbardziej.
Pierwsze, co musimy zrobić, to oddelegować jeden z okrętów wojennych do pilnowania wybrzeża dawnej bazy Strindberga, gdyż nieprzyjaciel będzie tam regularnie wysyłał okręty podwodne. Pamiętajmy by po każdej walce użyć Żurawia naprawczego. By zniszczyć Stocznie (1), musimy się odpowiednio przygotować. Po pierwsze, musimy mieć przynajmniej po trzy okręty wojenne oraz żmije. Po drugie, na wypadek ataku z powietrza, warto byśmy na tyłach trzymali dwa - trzy główne okręty, gdyż tylko one mogą strzelać do jednostek powietrznych. W końcu po trzecie - warto dwa nasze statki uzbroić w Działa IEM. Taką flotą ruszamy do zilustrowanej powyżej lokacji pamiętając, by płynąć od zachodu. W ten sposób napotkamy na swojej drodze stosunkowo nieliczne jednostki wroga. Uwaga: Działo IEM działa na wszystkie jednostki poza statkiem w nie wyposażonym, dlatego warto go używać na początku, wysyłając jednostkę uzbrojoną w Działo IEM znacznie wcześniej, niż resztę jednostek.
Jeśli któraś z jednostek nie otrzymuje obrażeń oznacza to, iż jej osłony są aktywne - pokonanie takich przeciwników wymagać będzie użycia wspomnianego Działa IEM. Gdy natomiast zauważymy, że nasze okręty straciły ponad połowę punktów wytrzymałości, po zniszczeniu jednostek znajdujących się w bezpośrednim kontakcie z naszymi, kierujemy flotę do Żurawia naprawczego. Zniszczenie Portu lotniczego może się okazać trudniejsze, jeśli jednak mamy dosyć zasobów (zarówno surowców, jak i pieniędzy) możemy pokusić się o budowę ognistego ptaka - śmigłowca, który dzięki swej specjalnej umiejętności szybko zrówna Lotnisko wroga z ziemią. Niestety, jest wysoce prawdopodobne, że nie doczeka on końca misji, gdyż zostanie zestrzelony przez jednostki powietrzne przeciwnika.
Po dostarczeniu łupów do bazy Technosów, w pierwszej kolejności tworzymy Zoptymalizowaną barierę antybalistyczną, która wzbogaci wszystkie nasze okręty o osłonę - podobną do tej, która jest na wyposażeniu O.J.C.A. (trochę słabsze). Choć Uniwersalna artyleria precyzyjnego uderzenia nie jest nam aż tak potrzebna do zwycięstwa, to jeśli mamy odpowiednie materiały warto ją wyprodukować, gdyż zwiększy atak wszystkich jednostek o 15%. Jeśli straciliśmy jakieś statki, w międzyczasie uzupełniamy braki i bierzemy ze sobą więcej głównych okrętów. Czas na ostateczne starcie.
By zniszczyć sztuczną inteligencję, musimy użyć Działa IEM, a następnie zburzyć wszystkie Działa O.J.C.A. (1). Jeśli w okolicy zostały jakieś jednostki wroga, warto je zwabić w okolicę Arki nieprzyjaciela, a następnie użyć Działa IEM tak, by zostały objęte jego działaniem.
Ostatnim krokiem jest przeprowadzenie ataku wszelkimi dostępnymi jednostkami. W lewym górnym rogu widzimy licznik informujący nas o tym, ile zostało czasu do momentu, w którym Arka włączy znów swe systemy obronne. Gdy ten czas będzie bliski końca, odpłyńmy flotą kawałek dalej, a następnie użyjmy drugiego Działa IEM (jeśli nie mamy dwóch, poczekajmy aż pierwsze znów będzie gotowe do użycia). W ten oto sposób kończymy kampanię ANNO 2070.