Misja III - Morze Czarne | Rozdział 1 - Cienie przeszłości | Anno 2070 poradnik Anno 2070
Ostatnia aktualizacja: 20 sierpnia 2019
Misja III - Morze Czarne
Jak się okazuje, to nie koniec niespodzianek w rejonie. Tankowiec Global Trust zderzył się z Platformą Wiertniczą, co spowodowało olbrzymi wyciek ropy do oceanu. Naszym pierwszym zadaniem będzie dostarczenie Kapitanowi Lesterowi dziesięciu ton modułów konstrukcyjnych oraz dziesięciu ton narzędzi. Pobieramy je z naszego Magazynu Głównego (jedno kliknięcie na ikonę symbolizującą dany materiał zawsze spowoduje przeniesienie dziesięciu sztuk tegoż materiału między otwartymi panelami).
Z rozmowy z Robotnikiem Walterem wynika (LPM na wskazane strzałką Koszary Robotników), iż przydałoby się nam zbudować dwie kolejne Hodowle Ryb, gdyż zanieczyszczenie wody spowodowało obniżenie liczby łowionych ryb o 2/3. Budujemy je na wybrzeżu, zaraz obok Magazynu Głównego. Zostaniemy później poproszeni o analogiczne rozszerzenie produkcji alkoholu, dlatego możemy od razu zbudować dwie Destylarnie (pamiętając o rozlokowaniu Pól Ryżowych).
Pojawienie się nowej Arki oznacza dla nas podzielenie panelu budowy na dwie zakładki: Fabrytów oraz Ekosów. Dotychczasowe budynki zamieszczone zostały w tej pierwszej zakładce, natomiast w drugiej wszelkie konstrukcje związane z frakcją Yany Rodriguez. Nasza nowa znajoma sugeruje nam byśmy zbudowali dziesięć Koszar Robotników dla jej ludzi, którzy pomogą w walce z pożarem.
Jeden z nowych mieszkańców, Komendant straży pożarnej, informuje nas, że Eksperci do spraw ochrony przeciwpożarowej czekają na nas w Magazynie Głównym. Przenosimy ich na pokład głównego okrętu, a następnie transportujemy na pokład nowoprzybyłej Arki. Po chwili dostaniemy dostęp do poduszkowca, przy pomocy którego będziemy w stanie ugasić pożar na Platformie Wiertniczej. Podpływamy jak najbliżej i klikamy przycisk w panelu okrętu (SPRZĘT PRZECIWPOŻAROWY).
Następnie Rodriguez prosi nas o dostarczenie dwóch próbek wody - jednej z okolic miejsca katastrofy, drugiej zaś z okolic wybrzeża. W tym celu używamy przycisku FILTR ANALIZUJĄCY (również w panelu poduszkowca). Gdy tego dokonamy, pozostaje nam dostarczyć próbki do Arki Ekosów.
W międzyczasie otrzymamy zadanie poboczne polegające na wygenerowaniu dodatniego bilansu finansowego (w wysokości 25). By tego dokonać, najprościej podnieść podatki, zbudować nowe Koszary Robotników (więcej mieszkańców = większy dochód z podatków) lub wstrzymać produkcję w zbędnych zakładach (na jakiś czas). Wróćmy jednak do głównego zadania - likwidacja szkód nie jest procesem łatwym, dlatego będziemy potrzebowali pomocy Biotechników. Zanim jednak zaszczycą nas swą obecnością, będziemy musieli sprostać pewnym wymogom. Po pierwsze, potrzebujemy więcej energii - w zależności od naszych preferencji stawiamy kolejną Elektrownię węglową (za co w nagrodę otrzymamy kredyty) lub trzy Elektrownie wiatrowe (za które wręczone nam zostaną Zoptymalizowane łopaty wirnika zwiększające wydajność Elektrowni wiatrowych). By podnieść standard Koszar Robotników Ekosów, jesteśmy zobligowani do zaspokojenia popytu na napój oraz aktywność - tę pierwszą zapewnimy budując trzy plantacje herbaty (nagroda: Duża suszarka zwiększająca produkcję herbaty).
Ostatnią rzeczą, którą musimy zrobić przed przybyciem Biotechników, jest zbudowanie Sali koncertowej. By ją zbudować, musimy osiągnąć liczbę stu czterdziestu czterech Ekorobotników oraz posiadać odpowiednio trzy tony narzędzi oraz cztery tony modułów konstrukcyjnych (nagroda: piętnaście ton narzędzi). Po wprowadzeniu się specjalistów transportujemy ich na Arkę Rodriguez - w zamian za to, nasz poduszkowiec otrzymuje Wyposażenie specjalne, dzięki któremu będziemy mogli oczyścić okoliczne wody z ropy. Używamy go więc w pobliżu wybrzeża - nasz okręt automatycznie zacznie wypompowywać ropę. W międzyczasie możemy się zająć ratunkiem delfinów przy południowym wybrzeżu naszej wyspy - wyślijmy tam nieużywany główny okręt. Po wykonaniu zadania pobocznego oraz dostarczeniu kolejnych próbek wody możemy cieszyć się zakończoną misją.