Mechanizmy | Elementy rozgrywki Anno 2070 poradnik Anno 2070
Ostatnia aktualizacja: 20 sierpnia 2019
Mechanizmy
* Koszary muszą mieć połączenie drogowe z Śródmieściem oraz każdym budynkiem, który zaspokaja potrzeby mieszkańców (np. Sieć naukowa, Kasyno). Uwaga: połączenie drogowe musi przebiegać w obszarze oddziaływania danego budynku!
* Budynki przemysłowe, choć nie wszystkie, wymagają połączenia drogowego z Magazynem Głównym lub Składem. W przypadku baz głębinowych, połączenie zapewnia kolejka wodna.
* Elektrownie wiatrowe oraz Stacje zmniejszające poziom skażenia środowiska, nie muszą mieć dostępu do drogi.
* Zazębianie się pól oddziaływań budynków tego samego typu będzie skutkowało spadkiem ich wydajności.
* Tworząc szlak handlowy, pamiętajmy że kolor zielony oznacza eksport (załadunek towarów na okręt), a czerwony import (wyładunek towarów do Magazynu Głównego), natomiast przy ustalaniu, które towary mają być wystawione na sprzedaż w Magazynie Głównym, jest odwrotnie.
* Szlak handlowy nie musi zostać wykorzystany do handlu z innymi. Może też służyć do wymiany dóbr pomiędzy wyspami, które należą do nas. Ponadto, wymiana/handel może być przeprowadzana między wieloma punktami za pośrednictwem jednego szlaku handlowego, jednak pamiętajmy, że im dłuższy szlak, tym wolniejszy transfer dóbr.
* Niewykonanie zaakceptowanych misji pobocznych oznaczać będzie utracenie wpływów u danego oponenta/sojusznika. Na wykonanie misji pobocznych zwykle mamy 30 minut.
* Mieszkańcy nie zechcą awansować, jeśli ich potrzeby nie zostaną zaspokojone na 100%, gdy podatki są za wysokie lub gdy nasza wyspa jest zanieczyszczona. Do awansu nie dojdzie również wtedy, gdy korzystając z przycisku znajdującego się w panelu Śródmieścia odmówiliśmy prawa awansu.