Misja III - Triumf technologii | Rozdział 3 - W oku cyklonu | Anno 2070 poradnik Anno 2070
Ostatnia aktualizacja: 20 sierpnia 2019
Misja III - Triumf technologii
Ostatni z okrętów wojennych O.J.C.A. zdaje się być niewrażliwy na wszelkie ataki. Do naszego sektora przybywa więc Prof. Devi. Na początek jednak wykonujemy zadanie dla Eden Initiative - skanujemy trzy lokacje, po czym dostarczamy Rzadkie meduzy do Rodriguez. W ramach nagrody otrzymamy Podstację nadmorską - przedmiot, który, po uaktywnieniu w naszej Arce, usprawni działanie naszych Nadmorskich farm wiatrowych o 15%.
Na wyspie wysuniętej najbardziej na południowy wschód, rozbudowujemy infrastrukturę Technosów. W tamtejszym Magazynie Głównym, gdzie dostarczamy możliwie dużo surowców pod rozbudowę, włączamy Podstację nadmorską, po czym budujemy kilka Nadmorskich farm wiatrowych. By pokonać osłony O.J.C.A. będziemy musieli skonstruować w Akademii trzy komponenty składające się na Działo IEM - dla każdego komponentu będziemy musieli osiągnąć odpowiednio poziom energii równy 200, 500 oraz 1000 punktów. Mamy kilka możliwości osiągnięcia tak wysokiego poziomu energii - możemy zwyczajnie zbudować możliwie dużo Nadmorskich farm wiatrowych, Elektrowni wiatrowych oraz Elektrowni węglowych (do których jednak będziemy musieli sprowadzać węgiel z innej wyspy). Drugą opcją jest budowa Elektrowni atomowej (pręty paliwowe możemy sprowadzać z zakładów uranowych), generującej samodzielnie 500 punktów energii.
Tak czy inaczej, przy trzecim celu, gdzie poziom energii ma wynieść 1000 punktów, dostajemy możliwość budowy Hydroelektrowni, z czego oczywiście korzystamy. By zbudować Hydroelektrownię, musimy najpierw w Laboratorium wyprodukować po pięć Generatorów oraz Modułów kontroli, co pochłonie spore zapasy modułów konstrukcyjnych oraz narzędzi.
Gdy już wyprodukujemy owe przedmioty, w Akademii opracowujemy Plan: Hydroelektrownia, który w końcu pojawi się w Magazynie Głównym. By zbudować Hydroelektrownię, wystarczy kliknąć LPM na odpowiednią ikonę, a następnie ponownie LPM w miejsce, gdzie ma stanąć ta imponująca konstrukcja (północny skraj wyspy). W ten sposób wygenerujemy tanim kosztem 500 punktów energii - możemy się brać za budowę Działa IEM!
W międzyczasie jesteśmy proszeni o przeskanowanie wysp głębinowych. Na jednej z nich stawiamy Magazyn Głębinowy, po czym rozpoczynamy produkcję żywności podstawowej i ropy naftowej (niezbędnej do produkcji karbonu) oraz otwieramy nowy szlak handlowy między bazą podwodną, a siedzibą naszego ośrodka Technosów. Ponadto, z jednej z wysp północnych sprowadzamy cukier (musimy założyć tam bazę i rozpocząć uprawę), który w parze z kawą posłuży do produkcji napojów energetycznych, bez których rozwój naszych Koszar na wyższe stadium rozwoju będzie niemożliwy. Wracając jednak do głównego celu, po zbudowaniu w Laboratorium Kondensatora elektrycznego, Cewki magnetycznej i Impulsu antyosłonowego, co w sumie kosztować nas będzie 16 tysięcy kredytów, możemy zabrać się za budowę Działa IEM.
Choć budowa samego Działa IEM nie będzie wymagać pokaźnych zasobów (jedynie tysiąc kredytów), to droga do jego budowy będzie materiałochłonna, a także znacząco uszczupli naszą kieszeń. Pamiętajmy więc, by nie spieszyć się z produkcją poszczególnych elementów i, co najistotniejsze, kontrolujmy bilans finansowy. Dla ułatwienia, poniżej przedstawiono listę szlaków handlowych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania wysp:
1. Z wyspy południowo-zachodniej do naszej macierzy sprowadzamy: ryż, alkohol, pszenicę durum oraz, jeśli nie starczają zasoby z wyspy głównej, ryby.
2. Z dawnej bazy Strindberga do wyspy Technosów sprowadzamy: węgiel, ropę oczyszczoną oraz żelazo.
3. Z tejże bazy Strindberga do macierzy sprowadzamy tworzywa sztuczne (produkujemy je co prawda na wyspie głównej, ale warto mieć zapas - możemy je sprzedawać, jeśli mamy ich za dużo).
4. Z bazy głębinowej do wyspy Technosów sprowadzamy: ropę naftową oraz żywność podstawową.
5. Z nowej bazy (północny zachód) do wyspy Technosów sprowadzamy cukier.
6. Z wyspy na wschodzie sprowadzamy stal do macierzy.
Uwaga: Z racji faktu, iż okręt nieprzyjaciela krąży po północnych wodach, zwracajmy uwagę, czy trasa żadnego z naszych okrętów na szlakach handlowych nie przecina się z trasą patrolu tegoż okrętu. Jeśli tak, w razie potrzeby sterujmy okrętem samodzielnie, omijając w ten sposób jednostkę wroga.
Ostatnią wytyczną w trakcie tej misji jest załadowanie Działa IEM na pokład jednego z naszych okrętów wojennych, a następnie wyeliminowanie okrętu nieprzyjaciela. By to zrobić, wystarczy użyć nowego działa (LPM), gdy w zasięgu pojawi się wróg - zostanie on sparaliżowany na 5 minut, a ponadto osłony zostaną zdjęte. Pozostaje nam rozstrzelać przeciwnika.