Amnesia Rebirth: The Tower - solucja, sekrety Amnesia Rebirth poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Amnesia Rebirth zawiera opis przejścia rozdziału The Tower – zagadka z uruchomieniem windy i dotarcie do sali Throne Room.
Ostatnia aktualizacja: 13 stycznia 2022
Na tej stronie poradnika do gry Amnesia Rebirth znajduje się opis przejścia rozdziału zatytułowanego The Tower. Poniższa solucja objaśnia m.in. jak rozwiązać zagadkę z uruchomieniem windy w wieży, jak uniknąć zjawy oraz jak dotrzeć do finałowej lokacji Throne Room.
- Lista sekretów
- Próba skorzystania z windy w wieży
- Zagadka z uruchomieniem windy
- Powrót do windy i dotarcie do sali tronowej
Lista sekretów
W etapie The Tower możecie znaleźć 9 sekretów:
- Hank's Notes x1
- Cylinder x1
- Zapałki x7
Próba skorzystania z windy w wieży
Po znalezieniu się w wieży przejdźcie do sąsiedniej sali. Zobaczycie doktora uciekającego z Amari lewą windą. Musicie dotrzeć do prawej windy. Wejdźcie do niej i skorzystajcie z dźwigni żeby wprawić ją w ruch. Niestety winda wkrótce zatrzyma i wymagane będzie wykonanie kroków mających na celu przywrócenie zasilania.
Zagadka z uruchomieniem windy
Nie możecie wyjść z windy przez jej główne drzwiczki. Popatrzcie na sufit i wejdźcie w interakcję z panelem żeby odsłonić właz. Skorzystajcie z małej drabinki.
Na dachu windy znajdźcie kratkę szybu wentylacyjnego. Wyrwijcie ją i na początek skierujcie się w lewo żeby znaleźć zapałki. Dopiero teraz wybierzcie prawe przejście prowadzące do kolejnych komnat.
Dotrzyjcie do nowej kratki, której wyrwanie pozwoli wyjść z szybu wentylacyjnego. W nowym pomieszczeniu znajdziecie zapałki x2:
- na jednej z półek przykryte przedmiotem w kształcie sześcianu,
- w małym pudełku leżącym na stole.
Wyruszcie dalej, oglądając po drodze retrospekcję. W jednym z kolejnych obszarów pojawi się okazja do zbadania prawego, oświetlonego na czerwono pomieszczenia. Jest w nim sekret - Cylinder: Last Hope (to ostatni tego typu przedmiot w grze i powinniście odblokować trofeum Curator).
Wyjdźcie z czerwonego pomieszczenia i wyruszcie w stronę niebieskiego. W tym pomieszczeniu możecie znaleźć zapałki oraz pokazaną na obrazku i leżącą przy kratach znajdźkę - Hank's Notes: Hank Mitchell (to ostatni sekret z tej kategorii przedmiotów i jeśli zebraliście wcześniej poprzednie to zdobędziecie osiągnięcie Crewmember).
Opcjonalnie możecie też zobaczyć swoje (zmutowane) odbicie zaglądając do fontanny. To druga okazja do zdobycia trofeum Narcissist. Wcześniej możliwe to było w rozdziale The Fortress i w tym przypadku sprawdzenie jak wygląda bohaterka pod koniec gry możecie potraktować wyłącznie jako ciekawostkę.
Dotrzyjcie do wyjścia z pomieszczenia, przy którym musicie rozsunąć niedziałające drzwi. Wyruszcie po schodach na dół (kolejna retrospekcja) i po dotarciu na niższy poziom znajdźcie zapałki na jednej z małych półek.
W okolicy możecie też zlokalizować zapałki x2 - w ciemnym pomieszczeniu na półce z dużymi kostkami oraz w jednym z kamiennych bloków na podłodze (wymagane zdjęcie pokrywki).
Docelowo zlokalizujcie nowe drzwi z bocznym mechanizmem, którego użycie odblokuje przejście. Znajdziecie zwłoki i musicie skorzystać z drabiny żeby zejść na niższe piętro.
Dotrzecie do sali z generatorem windy. Zainteresujcie się na początek kratami oddzielającymi lewą i prawą część pomieszczenia. W miejscu z obrazka możecie wyrwać kilka prętów żeby powstał w tym miejscu otwór.
Wyjmijcie kabel z lewego slotu pokazanego na obrazku 1. Musicie umieścić go we wspomnianej dziurze z obrazka 2, która powstała dzięki pozbyciu się kilku prętów.
Na koniec musicie umieścić przeciągany kabel w prawym slocie z dołączonego obrazka, a przywrócicie zasilanie do prawej windy z początku rozdziału. Za kratami pojawi się Hank, ale nie musicie wykonać żadnych interakcji ani słuchać rozmowy do końca.
Powrót do windy i dotarcie do sali tronowej
Musicie teraz wyruszyć w przeciwną stronę, tzn. do miejsca, w którym na początku etapu zawiodła Was winda. Przypilnujcie się na długich schodach, bo pojawi się zjawa. Nie próbujcie chować się w jednym z okolicznym korytarzy, bo możecie tam zostać łatwo wykryci przez zjawę. Wycofajcie się do większej sali i dopiero tam postarajcie się przeczekać aż zjawa przeleci obok Tasi i przekraść się za jej plecami.
Skorzystajcie za jednym z kolejnych pomieszczeń z mniejszych schodów prowadzących na górę (powyższy obrazek). Dotrzecie dzięki temu do drzwi, które możecie odblokować od tej strony.
Raz jeszcze wkroczcie do prawej windy i pociągnijcie za dźwignię. Po dotarciu na wyższe piętro skorzystajcie z dużego przejścia do sali tronowej (Throne Room), w której czekają Was finałowa konfrontacją z boginią oraz wybór zakończenia.