Amnesia Rebirth: The Fortress - solucja, sekrety Amnesia Rebirth poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Amnesia Rebirth zawiera opis przejścia rozdziału The Fortress. Dowiecie się jak zaliczyć zagadki z windą, radiem i zdobyciem saletry.
Ostatnia aktualizacja: 31 grudnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Amnesia Rebirth znajduje się opis przejścia rozdziału zatytułowanego The Fortress. Z naszej solucji dowiecie się m.in. jak wejść do głównego budynku fortecy, jak rozwiązać zagadkę z uruchomieniem windy, jak dotrzeć do radia, jak uciec potworowi, jak zdobyć saletrę (Saltpeter) oraz jak uzyskać dostęp do arsenału (The Arsenal).
- Lista sekretów
- Eksploracja dziedzińca fortecy
- Eksploracja dolnego poziomu fortu
- Zagadka z windą
- Eksploracja górnego poziomu fortu
- Zagadka z armatą i osłabioną podłogą oraz dotarcie do radia
- Ucieczka przed ghulem i zdobycie saletry
- Odblokowanie wejścia do arsenału
Lista sekretów
W etapie The Fortress możecie znaleźć aż 36 sekretów:
- Hank's Notes x3
- The Fortress x12
- Zapałki x21
Miejsca pozyskiwania znajdziek uwzględnione zostały w poniższym opisie przejścia rozdziału.
Możecie też odnajdywać inne interaktywne przedmioty, przy czym niekoniecznie muszą one mieć jakieś zastosowanie. Polecamy regularnie zbierać wszystkie zbiorniki z naftą (pojawiają się w 3 wersjach - przykładowy średniej wielkości zbiornik na obrazku) i używać ich na zdobytej wcześniej lampie naftowej. Może ona ułatwiać podróżowanie po ciemnych lokacjach, choć możecie też w dalszym ciągu polegać na zapałkach.
Eksploracja dziedzińca fortecy
Forteca jest lokacją oferującą większą swobodę eksploracji, choć w celu odblokowania przejścia do kolejnego obszaru (arsenału) wymagane będzie wykonanie określonych czynności. Możecie też łatwiej pozyskiwać sekrety i znajdźki, gdyż do czasu opuszczenia fortecy dozwolone jest powracanie do odwiedzanych wcześniej lokacji. Nie musicie odnajdywać sekretów w identycznej kolejności do naszej solucji.
Zbadanie dziedzińca jest opcjonalne, ale pozwoli Wam zdobyć kilka sekretów i 1 osiągnięcie. Zainteresujcie się schodami na prawo od miejsca startu, które prowadzą do górnego obszaru z armatą. Obok skrzyni znajdziecie sekret - Hank's Notes: Malick Tamboura.
Wybierzcie się teraz dla odmiany na lewo od miejsca rozpoczęcia eksploracji fortecy. W miejscu z obrazka odnajdziecie pokazany na obrazku mały zbiornik na wodę i wejście w interakcję z taflą wody doprowadzi do odblokowania trofeum Narcissist przyznawanego za zobaczenie swojego odbicia w wodzie.
Pozostańcie w tej okolicy i rozejrzyjcie się za skrzynką, w której znajduje się worek z piaskiem. Przenieście worek żeby odsłonić zapałki.
Również w lewej części dziedzińca znajduje się pokazane na obrazku wejście do głównego budynku fortu będącego lokacją przedzieloną od dziedzińca ekranem ładowania. Udajcie się do środka.
Eksploracja dolnego poziomu fortu
Waszym głównym zadaniem wewnątrz fortu stanie się dotarcie do radia, które znajduje się w niedostępnym chwilowo miejscu. Poniższa część solucji dotyczy znalezienia wszystkich sekretów na parterze fortu. Jeśli chcecie skupić się tylko na głównych postępach, to przejdźcie do kolejnego podpunktu Zagadka z windą.
Tuż obok miejsca startu znajdziecie na beczce zapałki. Podczas badania ciemnego fortu polegajcie na lampie naftowej lub właśnie zapałkach. Liczcie się niestety z tym, że zapalone z pomocą zapałek świece czy koksowniki mogą zostać po pewnym czasie ponownie zgaszone przez podmuchy wiatru. Dokończcie badanie pierwszego pomieszczenia żeby znaleźć kolejne zapałki w drewnianej skrzynce.
Skorzystajcie z wyjścia żeby dotrzeć do korytarzy na parterze. W okolicy znajduje się szereg pomieszczeń i możecie do nich zaglądać w dowolnej kolejności.
W pokazanym na obrazku jednym z centralnych pomieszczeń jest stół, na którym leżą aż trzy notatki będące znajdźkami. Są to:
- The Fortress: Ifrit Text
- The Fortress: Ghul Text
- The Fortress: Hatif Text
Dodatkowo za stołem znajdziecie jeszcze jeden sekret - The Fortress: Ashen Mother Text.
Podczas badania centralnych pomieszczeń na dolnym poziomie fortu możecie znaleźć podłużną skrzynię skrywającą zapałki.
W jednym z większych pomieszczeń w centralnej części znajdują się też 4 skrzynie (powyższy obrazek). Pozaglądajcie do nich, a w jednej z nich będą zapałki. Przeszukajcie również jedną z okolicznych szafek żeby natrafić na kolejne zapałki.
W tym samym pomieszczeniu możecie też odnaleźć 2 ważniejsze sekrety:
- The Fortress: Poem - znajdźkę przykrywa częściowo hełm (obrazek 1)
- The Fortress: Mathieu's Note - znajdźka leży obok lampy naftowej (obrazek 2)
Jedno z bocznych prawych pomieszczeń na parterze to kuchnia. Zainteresujcie się w niej pokazanym na obrazku piecem. Wyciągnijcie z niego ciężkie naczynie żeby znaleźć zapałki.
Niedaleko kuchni możecie znaleźć półki z różnego rodzaju butelkami. Obok z nich znajduje się zaznaczona na obrazku skrzynia. Wyjmijcie z niej worki z piaskiem żeby odsłonić zapałki.
Kontynuujcie badanie okolicznych korytarzy żeby dotrzeć do oświetlonego pomieszczenia z powyższego obrazka. W okolicy tej możecie odnaleźć zapałki oraz leżący na skrzyni sekret - The Fortress: Tihanu Note.
Zbadajcie ciemne pomieszczenie sąsiadujące z windą. Znajdziecie w nim zapałki oraz zaznaczony na obrazku sekret - Hank's Notes: Dr Anton Metzier.
Zagadka z windą
Po tym jak dostatecznie zbadacie dolny poziom fortu dotrzyjcie do pokazanego na obrazku miejsca, w którym znajduje się nieaktywna winda. Zacznijcie od podniesienia leżącego na ziemi schematu, który jest podpowiedzią do rozwiązania zagadki i jednocześnie znajdźką - The Fortress: Crossbow Sketch.
Podczas eksploracji parteru zauważyliście już pewnie wcześniej dużą kuszę i musicie teraz do niej powrócić. Zainteresujcie się zaznaczoną na obrazku 1 wciągarką (Winch) i dodajcie ją do inwentarza.
Z wciągarką powróćcie do windy żeby umieścić ją w wolnym slocie - musicie najpierw wybrać ten przedmiot z inwentarza i dopiero wtedy wykonać interakcję (obrazek 2).
To jeszcze nie wszystko, bo musicie dostarczyć w to miejsce deskę po to żeby móc stanąć na niej po wprawieniu windy w ruch. Deska jest na prawo od windy i zacznijcie ją przenosić. Musicie ją ustawić w podobnym położeniu do tego pokazanego na obrazku.
Stańcie na desce, wejdźcie w interakcję z kołowrotkiem i nie puszczajcie przycisku interakcji. Winda dotrze na piętro fortecy (będzie też dostępna w dalszej części gry do ewentualnych ponownych użyć).
Eksploracja górnego poziomu fortu
W trakcie eksploracji piętra będzie pojawiał się ghul, przy czym chwilowo nie musicie jeszcze obawiać się konfrontacji z potworem. "Zaplanowany" atak ghula nastąpi dopiero później. Tak samo jak w przypadku parteru powinniście przeszukać nową okolicę żeby pozbierać znajdźki.
W jednym z lepiej oświetlonych pomieszczeń na piętrze jest uszkodzona podłoga i jeśli spadniecie na dół to trzeba ponownie użyć windy. Przejdźcie bokiem (obrazek 1) i kucnijcie żeby przecisnąć się przez dziurę. Dotrzecie do pomieszczenia z obrazka 2, w którym są zapałki (otwórzcie jedną z szuflad) oraz Captain's Diary Page x2 (dwa osobne, leżące obok siebie dokumenty).
Jeden z ciemnych obszarów na piętrze skrywa pokazane na obrazku zapałki - to miejsce, z którego widać za kratami radio.
Eksploracja ciemnych korytarzy na piętrze pozwala też pozyskać leżący na ziemi nowy dokument - Hank's Notes: Yasmin Chabani.
W jednym z obszarów na piętrze załączy się scena wspomnienia z przeszłości. Obok pryczy jest skrzynka i leży na niej pokazana na obrazku znajdźka - The Fortress: Kel Hanan Note.
Podczas eksploracji piętra natraficie na schody prowadzące na górę. Kierujcie się ku wyższym piętrom, aż dotrzecie do skrzyni z powyższego obrazka przy zniszczonej części schodów. Po usunięciu śmieci możecie wyjąć ze skrzyni zapałki oraz znajdźkę - The Fortress: Letter to Hazel.
Zagadka z armatą i osłabioną podłogą oraz dotarcie do radia
Nowa zagadka polega na "zbudowaniu" armaty po to żeby ją następnie przepchnąć w stronę osłabionej podłogi i uzyskać dostęp do sali z radiem. Wspomnianą armatę pokazuje powyższy obrazek.
Zauważcie, że obok armaty leży duże koło. Podnieście je i wetknijcie w jeden z dwóch wolnych slotów.
Rozejrzyjcie się w okolicy za pomieszczeniem, w którym są druga armata i leżące przed nią zwłoki. Znajdziecie tu zapałki, przy czym ważniejszym znaleziskiem jest pokazane na obrazku drugie koło. Także i je musicie przenieść i wetknąć w wolny slot.
Możecie już ustawić się za armatą i rozpocząć jej przepychanie. Docelowo rozpędzi się ona i spadnie przez osłabiony fragment podłogi na parter.
Wskoczcie do dziury żeby również znaleźć się na parterze. Możecie tu podejść do radia i wejść z nim w interakcję żeby wysłuchać rozmowy. Radio dodane zostanie też do inwentarza bohaterki.
Ucieczka przed ghulem i zdobycie saletry
Uwaga - Jeśli dążycie do ukończenia gry bez zbyt wielu zgonów, to zapiszcie w tym momencie grę i/lub wykonajcie kopię sejwów. Bohaterka będzie wkrótce mogła łatwo zginąć. Jej ewentualna śmierć nie kończy gry, ale może utrudnić Wam zdobycie trofeum Stoic. Więcej informacji o sejwowaniu gry i zachowywaniu "czystego konta" jeśli chodzi o zgony Tasi znajdziecie na stronie Stan gry - jak zapisywać? w rozdziale FAQ.
Skorzystajcie ze schodów prowadzących na piętro i obejrzyjcie nową retrospekcję. W pomieszczeniu ze zwłokami znajdziecie zapałki.
W kolejnym korytarzu bohaterkę zacznie ścigać ghul i nie można temu było zapobiec nawet pomimo skradania się. Dotrzyjcie szybko do zamkniętych drzwi i zacznijcie przesuwać worki z piaskiem żeby odblokować przejście (obrazek 1). Pobiegnijcie na dół i dotrzyjcie do wyjścia na powierzchnię (obrazek 2).
- Jeśli poprawnie zaliczyliście scenę ucieczki, to możecie od razu wejść z powrotem do fortu i nie spotkacie ghula.
- Jeśli zginęliście, to bohaterka "odrodzi się" obok sali z radiem. Także i w tym przypadku ghul ponownie już się nie pojawi.
W obu przypadkach musicie dotrzeć do pomieszczenia na piętrze, w którym skrywała się kreatura - pokazuje je powyższy obrazek i znajdziecie tu zapałki oraz saletrę (Saltpeter) - to ważny przedmiot questowy.
Możecie raz jeszcze dotrzeć do wyjścia na powierzchnię, przy czym po drodze rozejrzycie się za skrzynką skrywającą zapałki.
Odblokowanie wejścia do arsenału
Znajdziecie się z powrotem na dziedzińcu fortu, ale tym razem będzie to jego inna część. Możecie przeszukać tę okolicę:
- Na lewo od wyjścia są dwa wiadra i w jednym z nich są zapałki.
- Są tu schody prowadzące w stronę wyższych murów. Zainteresujcie się pojemnikiem z obrazka - wyjmijcie z niego wszystkie przedmioty żeby odkryć kolejne zapałki.
Powróćcie na dół i zainteresujcie się obszarem z dwoma namiotami. Zapałki ukryto w skrzynce w prawym namiocie, ale warto przeszukać oba.
Zainteresujcie się znajdującym na dziedzińcu wrakiem czołgu. Obejdźcie go ze wszystkich stron żeby odnaleźć dziurę, przez którą można przecisnąć się do kabiny operatora. Rozejrzyjcie się po ciasnej kabinie żeby znaleźć klucz do arsenału (Arsenal Key). Opuśćcie pokład czołgu.
Wejście do arsenału znajduje się niedaleko czołgu i pokazuje je obrazek. Skorzystajcie z okazji żeby podnieść ostatnie zapałki, a następnie wybierzcie klucz z inwentarza i użyjcie go na dużej bramie. Gra załaduje osobną lokację.