Amnesia Rebirth: The Cistern - solucja, sekrety Amnesia Rebirth poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Amnesia Rebirth zawiera opis przejścia rozdziału The Cistern. Dowiecie się jak rozwiązać zagadkę z 3 zaworami i uciec ghulom.
Ostatnia aktualizacja: 3 stycznia 2022
Na tej stronie poradnika do gry Amnesia Rebirth znajduje się opis przejścia rozdziału zatytułowanego The Cistern. Poniższa solucja objaśnia m.in. jak unikać konfrontacji z ghulami w trakcie przemierzania kanałów, jak rozwiązać zagadkę z 3 zaworami oraz jak wydostać się na powierzchnię.
- Lista sekretów
- Wydostanie się z wraku czołgu
- Przeprawa przez początkową część kanałów
- Zagadka z 3 zaworami
- Wydostanie się z kanałów
Lista sekretów
W etapie The Cistern możecie znaleźć 22 sekrety:
- The Cistern x5
- Cylinder x1
- Zapałki x16
Miejsca pozyskiwania znajdziek uwzględnione zostały w poniższym opisie przejścia rozdziału. Możecie też odnajdywać inne interaktywne przedmioty, przy czym niekoniecznie muszą one mieć jakieś zastosowanie.
Wydostanie się z wraku czołgu
Po nieudanej próbie użycia działa czołgu maszyna spadnie do kanałów i Wasze pierwsze zadanie to opuszczenie wraku czołgu.
Właz czołgu jest zablokowany i nie możecoe od razu wydostać się z wraku. Musicie najpierw obrócić ponownie działem maszyny. Chodzi o to żeby pozbyć się utrudnienia w postaci złomu znajdującego się za włazem.
Przeprawa przez początkową część kanałów
W pierwszej sali z wrakiem czołgu możecie znaleźć pokrętło. Skorzystajcie z niego żeby doprowadzić do opróżnienia wody z pomieszczenia. W okolicy jest skrzynia z zapałkami.
W celu opuszczenia startowej komnaty musicie rozsunąć pęknięte fragmenty ściany w miejscu z powyższego obrazka.
W opisywanym etapie dochodzi do kilku konfrontacji z ghulami, w których bohaterka może zginąć. Jeśli w jakimś momencie zaskoczy Was potwór, to powinniście rozpocząć ucieczkę. Po tym jak dostatecznie oddalicie się od ghula ustawcie się gdzieś za ścianą lub meblami. Przytrzymajcie przycisk trybu skradania się (lewa gałka analogowa na konsoli) po to żeby bohaterka uklęknęła i zaczęła wpatrywać się w ziemię (przykład na obrazku). Ma to na celu przeczekanie na odejście ghula. Poinformują Was o tym dwie rzeczy - ustanie odgłosów kroków ghula oraz zmiana muzyki. Pierwsza poprawnie wykonana taka akcja nagradzana jest trofeum Overlooked.
Z racji dużego ryzyka śmierci Tasi polecamy regularnie zapisywać grę i/lub tworzyć kopie zapasowe sejwów.
Po przeciśnięciu się przez tunel zeskoczycie do nowego pomieszczenia. Sprawdźcie zgodnie z zaleceniem stan płodu.
W całym tym etapie polegajcie na zapałkach (zapalajcie pochodnie i stojące lampy) oraz lampie naftowej. W jednym z małych koszy są zapałki. Nieco dalej po lewej stronie znajdziecie sekret The Cistern: Survey Note oraz mapę, która nie jest jednak traktowana jako znajdźka.
W celu kontynuowania przeprawy musicie odblokować przejście z obrazka. Wiąże się to z koniecznością przesunięcia skrzynki oraz dwóch dużych beczek (z jednej z beczek zdejmijcie najpierw worek z piaskiem).
Dotrzecie do okrągłej sali i po prawej stronie jest nowy zawór. Skorzystajcie z niego żeby doprowadzić do wysunięcia dwóch platform. Zbliżcie się do nich i ostrożnie zeskoczcie na pierwszą platformę (powyższy obrazek). Skorzystajcie z ciasnego tunelu żeby przejść dalej.
Podczas przeprawy rozglądajcie się za półkami po lewej stronie. Na jednej z nich leżą zapałki.
Zejdźcie po schodach i opcjonalnie zbadajcie półki tym razem po prawej stronie, bo na jednej z dolnych za wazonami ukryte są kolejne zapałki.
Nowo odwiedzane pomieszczenia warto rozświetlać żeby nie przegapić kilku nowych znajdziek. Na stole z powyższego obrazka są 2 leżące obok siebie sekrety - The Cistern: Conquest Note oraz The Cistern: Book Fragment.
Kolejny ważny obiekt z tego obszaru to duża skrzynia z powyższego obrazka. Po otwarciu jej możecie zdobyć:
- Cylinder: The Coronation - To pierwsza znajdźka z kategorii Memories, czyli tych, których podnoszenie aktywuje tytułowe wspomnienia.
- The Cistern: Page on Asyriel
W tej samej okolicy znajdziecie też półki z dołączonego obrazka i na jednej z nich leży znajdźka The Cistern: Pilgrim's Note.
Na koniec zajrzyjcie do szuflady jednego ze stołów bez znajdziek. W środku będą zapałki.
Skorzystajcie z jedynego wyjścia z połączonych ze sobą pomieszczeń, w których były poprzednie znajdźki. Podczas podróżowania ciemnymi korytarzami zajrzyjcie do szuflady mijanego biurka żeby znaleźć zapałki.
Musicie docelowo skorzystać z pokazanego na obrazku pokrętła żeby odblokować przejście. Może tu dojść do pierwszej konfrontacji z ghulem i pamiętajcie o opisanej wcześniej technice chowania się i pozostawania w klęczącej postaci.
W nowej okolicy możecie znaleźć zapałki x2 - w szufladzie oraz na jednej z dolnych półek jednego z mijanych mebli.
Liniowa trasa doprowadzi Was do sali z 3 zaworami, w której za chwilę rozwiążecie zagadkę (powyższy obrazek). Na początek zeskoczcie na lewą półkę i zajrzyjcie do skrzyni żeby zdobyć zapałki. Skorzystajcie ze schodów żeby powrócić do punktu startu.
Zagadka z 3 zaworami
Tym razem udajcie się w prawo. Zabierzcie zapałki z beczki i zainteresujcie się trzema zaworami, które służą do manipulowania obiektami z okolicy.
- Zawór 1 służy do wysuwania platform i otwierania 2 włazów widocznych na przeciwległej ścianie (początkowo otwierał się będzie tylko 1 właz).
- Zawór 2 służy do przesuwania wiszącego obiektu w poziomie.
- Zawór 3 służy do przesuwania wiszącego obiektu w pionie.
Użyjcie zaworu 1 żeby wysunąć platformy oraz zaworu 2 żeby ustawić pomiędzy nimi wiszący obiekt. Warto zapisać grę, bo łatwo można się tu pomylić i spaść.
Udajcie się w stronę wysuniętych platform. Wykonajcie skok z pierwszej z nich w stronę wiszącego obiektu i następnie drugi skok w stronę drugiej wysuniętej platformy.
Możecie przejść przez otwarty właz i zacząć przeciskać się przez tunele. Wybierajcie lewe odnogi żeby dotrzeć do zamkniętego włazu. Wejdźcie w interakcję z blokadą żeby ją zwolnić. Ma to na celu doprowadzenie do sytuacji, że od teraz razem z platformami będą otwierały się oba włazy.
Powróćcie do trzech zaworów i wykonujcie następujące czynności:
- Użyjcie zaworu 1 żeby schować wysuwane platformy.
- Użyjcie zaworu 3 żeby zacząć przemieszczać wiszący obiekt w górę. Jeśli blokuje się on po drodze, to najpierw skorzystajcie z zaworu 2 żeby przesunąć go trochę w lewo lub w prawo.
- Wiszący obiekt nie pozostanie na stałe w najwyższej pozycji, tylko zacznie z powrotem się obniżać. Musicie szybko użyć zaworu 1 żeby wysunąć platformy.
Rozwiązanie zagadki pokazuje obrazek. Wiszący obiekt musi zatrzymać się na wysuniętej prawej platformie.
Udajcie się do odblokowanego wcześniej lewego włazu i ponownie zacznijcie przeciskać się przez tunele. Tym razem wybierajcie odnogi prowadzące na wyższe poziomy. Docelowo chodzi o to żeby dotrzeć na szczyt wiszącego obiektu (powyższy obrazek) i dzięki niemu przedostać się na sąsiednie górne balkoniki. Pozwoli to Wam zaliczyć zagadkę z zaworami i kontynuować przeprawę.
Wydostanie się z kanałów
Nowa ścieżka prowadzi do bramy z pokrętłem - użyjcie go i przebiegnijcie dalej. W nowej lokacji zbadajcie lewe pomieszczenie. W nowej okolicy możecie odnaleźć zapałki x3:
- w podłużnej skrzyni w jednym z lewych pomieszczeń,
- w dużym pojemniku w jednym z lewych pomieszczeń,
- na półce w jednym z prawych pomieszczeń.
Po tym jak pozbieracie wszystkie przedmioty wybierzcie przejście do kolejnego obszaru. Spodziewajcie się nowej konfrontacji z ghulem - skradajcie się i jeśli zostaniecie zauważeni ucieknijcie do któregoś z pomieszczeń i czekajcie na uspokojenie się sytuacji.
Na dolnym poziomie jest kilka bocznych pomieszczeń. Ich eksploracja wiąże się ze sporym ryzykiem spotkania ghula, ale jeśli zdecydujecie się na taki krok, to możecie ponownie odnaleźć zapałki x3:
- w lewym pomieszczeniu w pojemniku.
- w prawym pomieszczeniu na jednej z półek,
- w prawym pomieszczeniu w pojemniku.
Docelowo musicie skorzystać z nowego małego tunelu i dotrzeć do częściowo zalanej sekcji kanałów (powyższy obrazek).
W trakcie przeprawy przez zalane kanały musicie kucać żeby zanurzać się i przepływać w kolejne miejsca. Pamiętajcie o tym żeby nie przebywać zbyt długo pod wodą żeby się nie utopić. Dobrze jest też na zapas zapisać grę, bo w końcowej części etapu pojawi się jeszcze jedna konfrontacja z ghulem.
Podczas przeprawy dotrzecie do opcjonalnego zaworu z powyższego obrazka. Skorzystanie z niego do otwarcia górnego włazu i nagradzane to jest ukrytym trofeum Can-opener.
Kontynuujcie przeprawę przez kanały. W pewnym momencie pojawi się ghul i musicie rozpocząć ucieczkę w przeciwną stronę. Celem podróży jest pokazane na obrazku pokrętło, którego użycie doprowadzi do podniesienia włazu i odblokowania wyjścia z kanałów.
Znajdziecie się w dużej pieczarze i bohaterce tu nie grozi już żadne niebezpieczeństwo. Sprawdźcie stan płodu i wyruszcie przed siebie.
Pojawi się niebieska postać, która "podpowie" jak przejść dalej - musicie zanurzyć się przy otworze zaznaczonym na obrazku. Podczas pływania pod wodą załączy się nowa cut-scenka i gra automatycznie załaduje kolejny rozdział.