Amnesia Rebirth: The Catacombs - solucja, sekrety Amnesia Rebirth poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Amnesia Rebirth zawiera opis przejścia rozdziału The Catacombs. Dowiecie się jak unikać śpiących potworów i wyjść z katakumb.
Ostatnia aktualizacja: 31 grudnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Amnesia Rebirth znajduje się opis przejścia rozdziału zatytułowanego The Catacombs. Poniższa solucja podpowiada m.in. jak radzić sobie ze śpiącymi ghulami napotykanymi w katakumbach oraz jak zaliczyć ścieżkę do wyjścia do Portal Chamber.
Lista sekretów
W etapie The Catacombs możecie znaleźć 15 sekretów:
- The Catacombs x4
- Zapałki x11
Miejsca pozyskiwania znajdziek uwzględnione zostały w poniższym opisie przejścia rozdziału. Możecie też odnajdywać inne interaktywne przedmioty, przy czym niekoniecznie muszą one mieć jakieś zastosowanie.
Początkowa przeprawa przez katakumby
Eksplorację katakumb rozpoczniecie po trzeciej wizycie w lokacji The Portal Chamber, a konkretnie po powrocie z The Hunting Grounds i pozyskaniu dwóch słojów Leyden Jar. Przejście przez katakumby stanie się konieczne po to żeby dotrzeć do miejsca aktywowania dużego portalu, bo nie było to możliwe od razu po odwiedzeniu Hunting Grounds.
Podczas eksploracji katakumb w większym stopniu polegajcie na zapałkach i lampie naftowej (w startowej komnacie jest pojemnik z naftą), bo będzie tu wiele nieoświetlonych pomieszczeń. Po tym jak skończycie się przeciskać przez pierwszy tunel znajdźcie deski z obrazka, za którymi ukryte są zapałki.
Przejdźcie dalej i dotrzyjcie do sali z dwoma wielkimi kołami zębatymi. Zbadajcie zaznaczoną na obrazku półkę na prawo od nich. Znajdziecie:
- zapałki w małym pojemniku,
- The Catacombs: Bloodline List - musicie podnieść kamienną tabliczkę, która w znany sposób zostanie przetłumaczona.
Dotrzyjcie do pokrętła i użyjcie go żeby odblokować nowe przejście. Podczas badania nowego obszaru katakumb po raz pierwszy spotkacie śpiącego ghula. Zasady działania są w tym przypadku dość oczywiste - musicie przemieszczać się w przykucniętej pozycji żeby nie obudzić ghula, nie zahaczyć o potwora oraz unikać innych niepotrzebnych hałasów. Jeśli ghul zostanie obudzony, to trzeba będzie rozpocząć ucieczkę, zgubić potwora i położyć się na ziemi żeby zaczekać na koniec pościgu.
W nowym ciemnym obszarze możecie znaleźć zapałki x2:
- na beczce w prawej części obszaru,
- w sąsiednim obszarze, do którego prowadzi prawy tunel z powyższego obrazka.
Poszukiwania zapałek rekomendujemy odpuścić, bo jest bardzo prawdopodobne, że zużyjecie sporo zapałek lub nafty i nic więcej poza zapałkami nie odnajdziecie.
Główne wyjście z pomieszczenia blokuje kolejny śpiący ghul (powyższy obrazek). Zbadajcie obszar na lewo od niego żeby poruszyć deską (możecie też spróbować rzucić jakimś przedmiotem) i następnie ucieknijcie i zaczekajcie na zakończenie poszukiwań przez potwora. Powinno to Wam pozwolić przejść dalej.
Bohaterka musi przeciskać się przez kolejne bardzo wąskie przejścia. Wybierajcie przy rozwidleniach te odnogi, które prowadzą w górę. Powinniście dotrzeć docelowo do miejsca z obrazka, w którym trzeba popchnąć skrzynię żeby odblokować nowe przejście.
Zeskoczycie do nowego pomieszczenia i powinniście rozejrzeć się po nim. Możecie znaleźć:
- The Catacombs: Leon's Note (powyższy obrazek)
- zapałki - są w jednym z pojemników
Przejdźcie do sąsiedniego pomieszczenia. Zainteresujcie się skrzynią z powyższego obrazka. Zdejmijcie leżące na niej pucharki po to żeby móc ją otworzyć i znaleźć w niej zapałki x2.
Do kolejnego pomieszczenia prowadzą zamknięte drzwi i żeby je otworzyć musicie podnieść zaznaczony na obrazku mechanizm żeby znalazł się on docelowo w pozycji pionowej. Po odblokowaniu przejścia warto wyjąć naftę z lewego pojemnika.
UWAGA - Może tu wystąpić jeden z częstszych bugów gry, który spowoduje, że mechanizm będzie pozostawał nieruchomy pomimo wykonywania na nim interakcji. Błąd ten możecie naprawić wychodząc do menu głównego i powracając do gry lub chwytając np. jeden z okolicznych pucharków i używając go do podważenia mechanizmu (czyli zamiast wykonania interakcji samą dłonią bohaterki).
Sala z potworami
Wkroczycie do pomieszczenia z dużą liczbą śpiących potworów. Zacznijcie skradać się w pozycji przykucniętej. Pośpiech nie jest tu wskazany. Omijajcie kolejne potwory przy zachowaniu bezpiecznej odległości i jeśli któryś z nich blokuje dane przejście to rozejrzyjcie się za alternatywną ścieżką. Docelowo musicie dotrzeć do drzwi znajdujących się na drugim końcu sali.
Dalsza ścieżka doprowadzi Was do miejsca małego zeskoku. Rozejrzyjcie się tu za sekretem z obrazka 1 - The Catacombs: Leon's Note.
Obróćcie się w lewo i wyłamcie deskę żeby przecisnąć się do sąsiedniego lewego obszaru. W miejscu z obrazka 2 są zapałki oraz kolejna znajdźka - The Catacombs: Leon's Note (to notatka o innej treści pomimo identycznej nazwy do poprzedniego sekretu).
Podążajcie ciasnymi korytarzami aż dotrzecie do pokazanej na obrazku sali z dużym popiersiem. Nie śpieszcie się z jej zbadaniem, bo domyślnie przebywa tu ghul, który może łatwo zlokalizować i zabić bohaterkę. Zaczekajcie na odejście potwora i dopiero wtedy rozejrzyjcie się po pomieszczeniu. Możecie tu znaleźć zapałki oraz pojemnik z naftą.
Otwórzcie drzwi i wyruszcie dalej. Dotrzecie do sali z posągiem oraz ghulem. Potwora łatwo można ominąć wybierając ścieżkę na lewo od posągu.
Kontynuujcie przekradanie się i znajdźcie po drodze mały pojemnik skrywający zapałki.
Ucieczka przed ghulami
W okolicy znajduje się nowe pokrętło, przy czym najpierw musicie zdjąć jego pokrywę. Jest ono nieco inne, bo oprócz poruszania obrotowym mechanizmem musicie też wysuwać zapadki, które zablokują wskazówkę. Powtarzajcie ten schemat aż do podniesienia i zablokowania bramy.
Przejdźcie do odblokowanego przejścia i kucnijcie przecisnąć się przez otwór. Wymagane może okazać się jego niewielkie popchnięcie. Rozpocznie się scena pościgu.
W trakcie ucieczki dbajcie o to żeby mieć wciśnięty przycisk sprintu. Musicie po drodze szybko reagować i wybierać te rozwidlenia, przy których w danym momencie nie ma żadnego potwora. Starajcie unikać całkowitego zatrzymywania się, bo Tasi może wtedy zostać szybko doścignięta.
Pościg na krótką chwilę zatrzyma się w pomieszczeniu z obrazka. Możecie wykorzystać tę okazję żeby znaleźć naftę oraz zapałki w małej skrzynce.
Otwórzcie drzwi i kontynuujcie ucieczkę. Celem podróży są pokazane na obrazku drzwi, które prowadzą z powrotem do Portal Chamber.