Amnesia Rebirth: The Alchemist's Chambers - solucja, sekrety Amnesia Rebirth poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Amnesia Rebirth zawiera opis przejścia rozdziału The Alchemist’s Chambers. Dowiecie się jak zaliczyć zagadkę z teleporterem i sferą.
Ostatnia aktualizacja: 31 grudnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Amnesia Rebirth znajduje się opis przejścia rozdziału zatytułowanego The Alchemist's Chambers. Poniższa solucja wyjaśnia m.in. jak odblokować przejścia w alternatywnym wymiarze z pomocą piramid oraz jak ukończyć zagadkę ze sferą, dużą konsolą i teleporterem.
Lista sekretów
W etapie The Alchemist's Chambers możecie znaleźć 8 sekretów:
- Cylinder x4
- The Alchemist's Chambers x4
Miejsca pozyskiwania znajdziek uwzględnione zostały w poniższym opisie przejścia rozdziału. Możecie też odnajdywać inne interaktywne przedmioty, przy czym niekoniecznie muszą one mieć jakieś zastosowanie.
Eksploracja innego wymiaru
Wyruszcie prosto i zbadajcie pierwsze pomieszczenia. Na stole z obrazka leżą dwie znajdźki - The Alchemist's Chambers: Medical Investigation oraz The Alchemist's Chambers: Fertility Investigation. Tekst na każdej z nich zostanie automatycznie przetłumaczony.
W kolejnym pomieszczeniu są dwie nowe znajdźki:
- Cylinder: Patient's Thoughts - dla przypomnienia cylindry są traktowane jako sekrety z grupy Memories i każdy z nich aktywuje wspomnienie
- The Alchemist's Chambers: Political Letter
Na ziemi leży przedmiot w kształcie piramidy, który wykorzystywany jest do otwierania przejść. Udajcie się z nim do poprzedniego pomieszczenia i ustawcie się w miejscu, w którym zdoła on odblokować pokazane na obrazku boczne drzwi - od strony piramidy muszą odchodzić żółty i zielony strumień energii. Połóżcie piramidę na ziemi i skorzystajcie z nowego przejścia (przycisk obok drzwi).
Zagadka ze sferą i z teleporterem
Dotrzecie do sali z konsolą i kilkoma dziwnymi konstrukcjami, w której do rozwiązania jest większa zagadka z teleporterem. Jej ostatecznym celem będzie przeteleportowanie piramidy do sąsiedniego pomieszczenia.
Przejdźcie na początek do prawego pomieszczenia. Zainteresujcie się stołem z powyższego obrazka. Możecie:
- Podnieść tabliczkę-sekret The Alchemist's Chambers: Gate Instructions - jej treść jest też podpowiedzią do rozwiązania zagadki.
- Zdjąć pokrywkę z okrągłego przedmiotu i wyjąć z niego sferę (Orb), która trafi do Waszego inwentarza jako przedmiot questowy.
Znajdźcie w tym samym pomieszczeniu nową piramidę i dotrzyjcie z nią do sali z konsolą. Musicie tak samo jak wcześniej ustawić się w miejscu, w którym widoczne będą dwa strumienie energii (powyższy obrazek). Chodzi o to żeby odblokować możliwość otwarcia bocznych drzwi. Udajcie się do nich i wciśnijcie przycisk.
Boczne przejście pozwoli Wam dotrzeć do nowego obszaru pod gołym niebem. Do odnalezienia są tu dwa przedmioty questowe - słoje Leyden Jar:
- Dostęp do pierwszego słoja odblokowuje dźwignia z obrazka 1.
- Drugi słój jest przy okrągłej konstrukcji z obrazka 2.
Do obu przedmiotów prowadzą niebieskie połączenia i dzięki temu łatwiej je odnaleźć.
W tej samej lokacji możecie odnaleźć 3 nowe sekrety:
- Cylinder: The Fall jest w miejscu z obrazka 1, niedaleko wspomnianej wcześniej dźwigni.
- Cylinder: The Flesh oraz Cylinder: The Formula leżą na stołach w obszarze pod balkonikiem.
Powróćcie do głównego pomieszczenia do rozwiązywania zagadki. Wybierajcie słoje Leyden Jar z inwentarza i umieszczajcie je w slotach z obrazka. W jednym z nich są pozostałości po poprzednim słoju, które musicie najpierw wyciągnąć. Wykonanie tych czynności przywróci zasilanie do teleportera.
Zainteresujcie się kopułą nad źródłem zasilania. Jest w niej domyślnie kilka sześcianów. Wyjmijcie wszystkie poza jednym.
Musicie teraz odpowiednio użyć głównej konsoli. W sąsiednim pomieszczeniu widoczne są trzy symbole z obrazka 1.
Po dotarciu do konsoli używajcie bocznych suwaków żeby wybrać identyczne symbole. Są one w drugim rzędzie zaznaczonym na obrazku 2.
Wciśnijcie górny przycisk, a cała konstrukcja powinna się zapalić. Podejdźcie do mechanizmu z powyższego obrazka i umieśćcie w nim sferę (Orb).
Teleporter już działa. Możecie podchodzić do prawego urządzenia i wciskać przycisk żeby doprowadzać do teleportowania pojedynczych obiektów na drugą stronę. Zacznijcie od przeteleportowania w ten sposób kilku sześcianów - tych, które początkowo leżały w tym miejscu oraz kilku z sąsiednich półek. Zdobędziecie dzięki temu ukryte osiągnięcie Translocator.
Na koniec umieśćcie w teleporterze piramidę (tę samą, której wcześniej użyliście do odblokowania bocznego przejścia).
Po tym jak piramida zostanie teleportowana powróćcie do kopuły ze sferą (Orb) żeby ją z niej wyjąć.
Wyjdźcie z pomieszczenia i wybierzcie boczny korytarz. Powinien on zmienić kolor na czerwony sygnalizujący alarm. Biegnijcie w stronę portalu. Po zbliżeniu się do niego wybierzcie z inwentarza amulet żeby aktywować portal i przejść na drugą stronę.
Park
Automatycznie awansujecie do bardzo krótkiego rozdziału Park, którego założenia przypominają mini-rozdział Paris z wcześniejszej fazy gry. Musicie podążać liniową ścieżką przez park do miejsca, w którym na kocu bawi się dziecko.
Obejrzyjcie nową scenkę z wielkim płodem, po wyświetleniu której gra automatycznie załaduje kolejny rozdział.