Amnesia Rebirth: The Throne Room - 3 zakończenia Amnesia Rebirth poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Amnesia Rebirth zawiera opis przejścia finału w lokacji The Throne Room – spotkanie z boginią i wybór 1 z 3 zakończeń.
Ostatnia aktualizacja: 13 stycznia 2022
Na tej stronie poradnika do gry Amnesia Rebirth znajduje się opis przejścia finałowego rozdziału zatytułowanego The Throne Room. Nasza solucja wyjaśnia jak zachować się podczas spotkania z boginią, gdzie znaleźć Amari oraz jak odblokować wszystkie 3 zakończenia i jakie czynności wykonywać w ramach każdego zakończenia.
- Spotkanie z boginią i dotarcie do łóżeczka z Amari
- Wybór zakończenia - ważne informacje
- Zakończenie 1 - Ucieczka przez portal do Paryża
- Zakończenie 2 - Sabotowanie i zniszczenie Wieży
- Zakończenie 3 - Odłożenie Amari do łóżeczka i spotkanie z boginią
Spotkanie z boginią i dotarcie do łóżeczka z Amari
Początek finałowego rozdziału jest wspólny dla wszystkich 3 zakończeń gry. Po dotarciu do sali tronowej musicie wyruszyć prosto. Po drodze miniecie nieaktywny portal, który powiązany jest z jednym z zakończeń - warto zapamiętać to miejsce.
Wkroczycie do wielkiej sali, w której Tasi dopadnie doktora, a następnie porozmawia z boginią. Nie musicie tu wykonywać żadnych dodatkowych czynności.
Musicie zacząć podążać za boginią, która doprowadzi główną bohaterkę do kosyłki, w której znajduje się jej córeczka Amari. Musicie zgodnie z życzeniem bogini nakarmić Amari po wyjęciu jej z łóżeczka.
Po tym jak główna bohaterka wstanie z ławki czeka Was wybór zakończenia - opisaliśmy je w kolejnych podpunktach.
Wybór zakończenia - ważne informacje
Amnesia Rebirth posiada 3 zakończenia. Nie można ich podzielić typowo na dobre i złe czy najlepsze i najgorsze zakończenie. Wszystkie trzy zakończenia mają swoje odcienie szarości i generalnie są dosyć pesymistyczne, przy czym wyraźnie się między sobą różnią i warto je wszystkie odkryć.
Możecie obejrzeć wszystkie trzy zakończenia w ramach pojedynczego przejścia gry. Po tym jak wykonacie wszystkie czynności w ramach danego zakończenia i obejrzycie końcową scenę gra wyświetli listę płac i powrócicie do menu głównego. Możecie wybrać z niego opcję Continue, dzięki której z powrotem znajdziecie się na początku finałowego rozdziału The Throne Room. Trzeba jedynie powtórzyć jego początkową część, którą opisaliśmy w poprzednim podpunkcie.
Wcześniejszy ważny wybór nie ma wpływu na dostępność zakończeń. Chodzi tu o decyzję z rozdziału The Laboratory w sprawie tortur. Brak konsekwencji tej decyzji zostanie wytłumaczony podczas spotkania z boginią.
Zakończenie 1 - Ucieczka przez portal do Paryża
To jeden z 2 wyborów zakładających sprzeciwienie się woli bogini, a więc musicie liczyć się z wrogą reakcją z jej strony.
Nie wsadzajcie dziecka z powrotem do łóżeczka, tylko wyjmijcie słój Leyden Jar ze slotu przy drzwiach (posłuży on jako źródło zasilania) i wyruszcie w stronę głównej sali.
Bogini będzie próbowała zatrzymać Tasi. Jej pierwsza próba zostanie automatycznie przerwana po schowaniu się za zasłoną, ale kolejnych ataków musicie już unikać we własnym zakresie.
Bogini dysponuje podobnym atakiem do zjaw i oświetla okolicę polując na bohaterkę. Musicie regularnie chować się za dostępnymi zasłonami i przebiegać pomiędzy nimi gdy będzie bezpiecznie.
To nie jedyne utrudnienie, bo trzeba też regularnie uspokajać Amari żeby jej płacz nie zaalarmował bogini i nie zdradził kryjówki Tasi. Przytrzymujcie co pewien czas przycisk uspokojenia dziecka, a w szczególności tuż po tym jak Amari zacznie płakać.
Po dużej sali najlepiej przemieszczać się zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Nie śpieszcie się i regularnie uspokajajcie Amari. Musicie dotrzeć do wyjścia z powyższego obrazka. Jest to przejście prowadzące w stronę miejsca rozpoczęcia rozdziału.
Po tym jak ominiecie podnoszone drzwi będziecie już bezpieczni. Dotrzyjcie do sali z portalem. Musicie tu wykonać dwie czynności:
- umieścić słój Leyden Jar w slocie portalu żeby zapewnić mu zasilanie (obrazek 1),
- wcisnąć przycisk aktywujący portal (obrazek 2).
Po przejściu przez portal dotrzecie znajdziecie się w ciemnym korytarzu. Podejdźcie do głazów i zacznijcie je popychać żeby odblokować wyjście na powierzchnię.
Zakończenie 1 zakłada, że Tasi i Amari udało się przejść przez portal i dotrzeć do Paryża. Gra niestety nie pozwala poznać dalszych losów głównej bohaterki, tzn. dowiedzieć się czy jej przemiana w potwora dobiegła końca.
Zakończenie 2 - Sabotowanie i zniszczenie Wieży
To jeden z 2 wyborów zakładających sprzeciwienie się woli bogini, a więc musicie liczyć się z wrogą reakcją z jej strony.
Nie wsadzajcie dziecka z powrotem do łóżeczka, tylko wyjmijcie słój Leyden Jar ze slotu przy drzwiach (posłuży on jako źródło zasilania) i wyruszcie w stronę głównej sali.
Bogini będzie próbowała zatrzymać Tasi. Jej pierwsza próba zostanie automatycznie przerwana po schowaniu się za zasłoną, ale kolejnych ataków musicie już unikać we własnym zakresie.
Bogini dysponuje podobnym atakiem do zjaw i oświetla okolicę polując na bohaterkę. Musicie regularnie chować się za dostępnymi zasłonami i przebiegać pomiędzy nimi gdy będzie bezpiecznie.
To nie jedyne utrudnienie, bo trzeba też regularnie uspokajać Amari żeby jej płacz nie zaalarmował bogini i nie zdradził kryjówki Tasi. Przytrzymujcie co pewien czas przycisk uspokojenia dziecka, a w szczególności tuż po tym jak Amari zacznie płakać.
Na potrzeby tego zakończenia musicie odwiedzić 3 boczne pomieszczenia, do których dochodzą widoczne na suficie niebieskie "kable zasilania". Możecie je odwiedzać w dowolnej kolejności i przykładowe pomieszczenie pokazuje obrazek.
Plan zakłada zatruwanie systemu i musicie w tym celu:
- łączyć w inwentarzu wstrzykiwacz Injector z kapsułami Capsules (obrazek 1)
- używać wstrzykiwacza na niebieskich pojemnikach (obrazek 2), a następnie przekręcać pokrętłem
Udane wykonanie każdej akcji powinno być zasygnalizowane pojawieniem się nowego czerwonego połączenia na bocznym schemacie (dołączony obrazek). Szybko oddalcie się od miejsca dokonania każdego sabotażu żeby nie odnieść obrażeń.
W jednym z bocznych pomieszczeń pojawia się dodatkowe utrudnienie w postaci bramki pozbawionej zasilania. Musicie w tym celu wybrać z inwentarza słój Leyden Jar i umieścić go w slocie.
Po tym jak dokonacie wszystkich 3 sabotaży powróćcie do głównej sali i obserwujcie dzieło zniszczenia. Nie trzeba już chować się przed boginią.
Zakończenie 2 zakłada, że Tasi pomyślnie zrealizowała samobójczą próbę dzięki sabotowaniu Wieży. Efektem tego działania będzie jej zniszczenie, w wyniku którego zginą Tasi, Amari i bogini.
Zakończenie 3 - Odłożenie Amari do łóżeczka i spotkanie z boginią
To jedyne zakończenie, które zakłada wykonanie kolejnych czynności zgodnie z życzeniem bogini. Jest ono jednocześnie najmniej skomplikowane i nie wymusza skradania się.
Musicie odłożyć Amari do łóżeczka, z którego kilka chwil wcześniej ją wyjęliście.
Powróćcie do głównej sali żeby odbyć finałowe spotkanie z boginią.
Zakończenie 3 zakłada, że bogini zaopiekowała się Amari, zaś Tasi dokończyła przemianę w potwora i pozostała w alternatywnym wymiarze.