Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

The Witcher 3: Wild Hunt Publicystyka

Publicystyka 18 marca 2015, 15:26

autor: Łukasz Malik

Technikalia. Autorzy Wiedźmina 3 odpowiadają na Wasze pytania!

Spis treści

Technikalia

Czy Wiedźmin 3 będzie posiadać aplikację towarzyszącą?

Nie.

Jaką rozdzielczość i liczbę klatek (FPS) zaoferuje Wiedźmin 3 na konsolach?

PlayStation 4 – 1080p i 30 FPS Xbox One – 900p i 30 FPS.

Ile klatek na sekundę będzie na PC w konfiguracji z rekomendowanych wymagań (Intel Core i7-3770 3.4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 770)?

Według informacji z wywiadu, jakiego udzielił nam Adam Badowski, gra na PC również będzie wyświetlać 30 klatek na sekundę, jednak na uzyskanie precyzyjnych danych na temat konkretnych ustawień granicznych jest jeszcze za wcześnie.

Czy Wiedźmin na PC w najwyższych ustawieniach graficznych optymalizowany jest pod cztery czy osiem wątków?

RED Engine jest silnikiem w pełni wspierającym wielowątkowość, więc w tym względzie skaluje się zgodnie z dostępnymi zasobami. [RED]

Jak wyjaśnicie różnice pomiędzy jakością grafiki na pierwszych zwiastunach, do obecnie prezentowanych materiałów?

Jak powiedział nam Adam Badowski w wywiadzie z 26 stycznia 2014 roku, jakość modeli, shaderów i tekstur w grze uległa poprawie, podczas prac nad grą zmieniono silnik renderujący opowiadający m.in. za oświetlenie. „Myślę, że znajdą się miejsca, które będą wyglądać oszałamiająco dobrze i nikt nam nie zarzuci, że różnią się one od tych z pierwszego trailera. Niestety będą też fragmenty, gdzie gra będzie wyglądała gorzej. Tak też jest w GTA – jak przyjdzie szkwał i jest szaro, szczególnie w lesie, grafika wyda się z pewnością gorsza od tej z żyjącego miasta rozświetlonego neonami.” – powiedział szef studia CD Projekt RED

Czy gra będzie oferować wsparcie dla modów?

Tak, jednak nie w dniu premiery. Twórcy obiecują wypuszczenie edytora REDkit szybciej, niż miało to miejsce w przypadku gry Wiedźmin 2: Zabójcy królów (prawie rok po premierze).

Czy gra pozwoli na zmianę ustawienia nasycenia barw, tak jak to było w Arcanii, gdzie dostępne były różne warianty kolorystyczne?

Nie. [RED]

Czy w wersji PC będzie można zmieniać zasięg rysowania (draw distance)?

Nie. Większość dystansów (np. dla meshy) jest zawarta w samych assetach. [RED]

Podczas pokazu prasowego sporo dziennikarzy narzekało na widoczne doczytywanie tekstur, głównie w trakcie filmów przerywnikowych. Czy problem ten udało się wyeliminować?

Udało nam się znacznie zredukować ten problem, tak że niemal nie występuje w cut-scenkach. Ale mogą zdarzyć się sytuacje, że tekstura doczyta się z lekkim opóźnieniem, jednak powinno być to sporadyczne. [RED]

Czy w dniu premiery lub po niej Wiedźmin 3 będzie obsługiwać Mantle?

Jest to bardzo wątpliwe, twórcy Wiedźmina 3 blisko współpracują z firmą Nvidia, a Mantle stanowi rozwiązanie konkurencyjnego AMD.

Czy w przyszłości Wiedźmin 3 będzie mógł korzystać z DirectX 12?

Na tę chwilę nie ma takiego planu. [RED]

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wiedźmin 3: Dziki Gon