autor: Łukasz Malik
Mechanika gry. Autorzy Wiedźmina 3 odpowiadają na Wasze pytania!
Spis treści
Mechanika gry
Czy gra zaoferuje możliwość kradzieży?
Tak, można okradać np. domy z aktywnych przedmiotów, mieszkańcy mogą zawołać strażników, gdy zauważą, że to robimy.
Czy kradzież będzie mieć jakieś konsekwencje?
Podobnie jak w poprzednich częściach nie ma systemu, który np. oznaczałby ukradzione przedmioty, jak w Skyrimie. Jedyną konsekwencją występku jest potencjalna walka.
Czy możemy zabrać większość przedmiotów ze świata gry, jak np. talerze, wiadra itp., jak w ostatnich odsłonach serii The Elder Scrolls?
Nie.
Czy przedmioty będą się niszczyć?
Tak. Geralt specjalizuje się wyłącznie w alchemii, więc naprawić je będzie można tylko u rzemieślników.
Czy pojawi się możliwość posiadania własnego domu/kryjówki?
Nie, Geralt to łowca potworów, wiecznie w podróży – jego domem jest droga. Ma miejsca, które lubi odwiedzać, ale nic ponad to. [RED]
Czy spożywanie jedzenia będzie odnawiać punkty życia?
Tak, również picie napojów i alkoholi odnawia punkty życia. [RED]
Czy będzie automatyczna regeneracja zdrowia?
Nie ma automatycznej regeneracji zdrowia, są jednak umiejętności w rozwoju postaci, które mogą wpłynąć na szybkość regeneracji podczas jedzenia. Również medytacja odnawia zdrowie. [RED]
Jak będzie wyglądać ulepszanie oręża? Czy trzeba będzie znaleźć jakieś specjalne składniki? Czy będziemy musieli poszukać odpowiednio dobrego kowala?
Ulepszamy oręż wiedźmiński. Są to w zasadzie specjalne questy. Najpierw trzeba znaleźć schemat rzemieślniczy, często pokonać strzegącego go potwora. Potem zebrać wymagane składniki. I na końcu poszukać odpowiedniego rzemieślnika. Ci ostatni występują na trzech poziomach wtajemniczenia: czeladnik, mistrz, arcymistrz. Im lepszy przedmiot, tym lepszego rzemieślnika potrzeba do jego wykonania. Arcymistrzów należy najpierw „odblokować” – wykonując specjalne questy. [RED]
Czy będą dostępne jakieś inne wierzchowce oprócz koni?
Nie, tylko konie. [RED]
Czy będzie możliwość zakupu lub kradzieży innych koni, różniących się np. prędkością galopu? Jeżeli tak, to czy podobnie jak w książkach każdy będzie mieć na imię Płotka?
Gracz może ukraść konia, ale to nigdy będzie jego „główny” koń. Geralt może modyfikować ekwipunek swojego konia oraz przywołać go w każdej chwili. Nie da się go zamienić na innego konia, nie ma opcji kupowania wierzchowców. [RED]
Czy zwlekanie z robieniem zadań głównych pociągnie za sobą jakieś konsekwencje?
Nie, ale niewykonanie części zadań pobocznych (wątki ważne dla świata) może mieć pewne konsekwencje. [RED]
Jak będzie prezentować się mroczny poziom trudności w grze? Czy będzie taki sam jak trudny z tą różnicą, że jak raz zginiemy, to zaczynamy zabawę od nowa?
W grze mamy cztery poziomy trudności. Łatwy, normalny, trudny i mroczny. Nie ma trybu permanentnej śmierci, mroczny poziom jest po prostu jeszcze trudniejszy od trudnego. [RED]
Czy gra pozwoli przemierzać świat z kompanem u boku, np. Jaskrem?
W grze Geralt jest raczej samotnikiem, inni są dla niego bardziej odpowiedzialnością niż faktyczną pomocą (chyba że podróżuje np. z Vesemirem). Oprócz pewnych momentów w grze gracze będą polować na potwory sami. [RED]
Czy będzie można siadać na krzesłach, ławkach jak w seriach Gothic czy The Elder Scrolls?
Nie. [RED]