Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

The Witcher 3: Wild Hunt Publicystyka

Publicystyka 18 marca 2015, 15:26

autor: Łukasz Malik

Mechanika gry. Autorzy Wiedźmina 3 odpowiadają na Wasze pytania!

Spis treści

Mechanika gry

Czy gra zaoferuje możliwość kradzieży?

Tak, można okradać np. domy z aktywnych przedmiotów, mieszkańcy mogą zawołać strażników, gdy zauważą, że to robimy.

Czy kradzież będzie mieć jakieś konsekwencje?

Podobnie jak w poprzednich częściach nie ma systemu, który np. oznaczałby ukradzione przedmioty, jak w Skyrimie. Jedyną konsekwencją występku jest potencjalna walka.

Czy możemy zabrać większość przedmiotów ze świata gry, jak np. talerze, wiadra itp., jak w ostatnich odsłonach serii The Elder Scrolls?

Nie.

Czy przedmioty będą się niszczyć?

Tak. Geralt specjalizuje się wyłącznie w alchemii, więc naprawić je będzie można tylko u rzemieślników.

Czy pojawi się możliwość posiadania własnego domu/kryjówki?

Nie, Geralt to łowca potworów, wiecznie w podróży – jego domem jest droga. Ma miejsca, które lubi odwiedzać, ale nic ponad to. [RED]

Czy spożywanie jedzenia będzie odnawiać punkty życia?

Tak, również picie napojów i alkoholi odnawia punkty życia. [RED]

Czy będzie automatyczna regeneracja zdrowia?

Nie ma automatycznej regeneracji zdrowia, są jednak umiejętności w rozwoju postaci, które mogą wpłynąć na szybkość regeneracji podczas jedzenia. Również medytacja odnawia zdrowie. [RED]

Jak będzie wyglądać ulepszanie oręża? Czy trzeba będzie znaleźć jakieś specjalne składniki? Czy będziemy musieli poszukać odpowiednio dobrego kowala?

Ulepszamy oręż wiedźmiński. Są to w zasadzie specjalne questy. Najpierw trzeba znaleźć schemat rzemieślniczy, często pokonać strzegącego go potwora. Potem zebrać wymagane składniki. I na końcu poszukać odpowiedniego rzemieślnika. Ci ostatni występują na trzech poziomach wtajemniczenia: czeladnik, mistrz, arcymistrz. Im lepszy przedmiot, tym lepszego rzemieślnika potrzeba do jego wykonania. Arcymistrzów należy najpierw „odblokować” – wykonując specjalne questy. [RED]

Czy będą dostępne jakieś inne wierzchowce oprócz koni?

Nie, tylko konie. [RED]

Czy będzie możliwość zakupu lub kradzieży innych koni, różniących się np. prędkością galopu? Jeżeli tak, to czy podobnie jak w książkach każdy będzie mieć na imię Płotka?

Gracz może ukraść konia, ale to nigdy będzie jego „główny” koń. Geralt może modyfikować ekwipunek swojego konia oraz przywołać go w każdej chwili. Nie da się go zamienić na innego konia, nie ma opcji kupowania wierzchowców. [RED]

Czy zwlekanie z robieniem zadań głównych pociągnie za sobą jakieś konsekwencje?

Nie, ale niewykonanie części zadań pobocznych (wątki ważne dla świata) może mieć pewne konsekwencje. [RED]

Jak będzie prezentować się mroczny poziom trudności w grze? Czy będzie taki sam jak trudny z tą różnicą, że jak raz zginiemy, to zaczynamy zabawę od nowa?

W grze mamy cztery poziomy trudności. Łatwy, normalny, trudny i mroczny. Nie ma trybu permanentnej śmierci, mroczny poziom jest po prostu jeszcze trudniejszy od trudnego. [RED]

Czy gra pozwoli przemierzać świat z kompanem u boku, np. Jaskrem?

W grze Geralt jest raczej samotnikiem, inni są dla niego bardziej odpowiedzialnością niż faktyczną pomocą (chyba że podróżuje np. z Vesemirem). Oprócz pewnych momentów w grze gracze będą polować na potwory sami. [RED]

Czy będzie można siadać na krzesłach, ławkach jak w seriach Gothic czy The Elder Scrolls?

Nie. [RED]

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wiedźmin 3: Dziki Gon