Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 3 listopada 2010, 13:08

autor: Artur Justyński

Interfejs. Two Worlds II w pytaniach i odpowiedziach

Spis treści

Interfejs

Czy na mapie/minimapie są markery questów?

Tak, zarówno na mapie, jak i kompasie wskazana jest lokalizacja aktualnie aktywnego zadania. Znaczników tych nie da się wyłączyć z poziomu ustawień. Zawsze jednak możemy aktywować inne zadanie i samemu próbować głowić się nad znalezieniem lokalizacji tego odznaczonego.

Jakie informacje umieszczane są w dzienniku?

Wyłącznie nazwy questów (z podziałem na odpowiednie lokacje) z ich krótkim opisem.

Czy handlarze (ewentualnie ważniejsze postacie) są na stałe oznaczeni na mapie?

Na stałe na mapie zaznaczone są odwiedzone teleporty, ołtarze wzmacniające, jaskinie i niektóre postacie – przeważnie te, z którymi jesteśmy w stanie porozmawiać (to głównie one zlecają nam zadania poboczne).

Drzewko umiejętności – każdą z nich możemy rozwinąć maksymalnie do 10 poziomu.

Bohater i jego rozwój

Jak wygląda etap kreacji nowego bohatera?

Możemy zmienić tylko wygląd zewnętrzny bohatera (40 parametrów) oraz wybrać poziom trudności. Klasę postaci kształtujemy dopiero podczas rozgrywki, decydując się na odpowiednie umiejętności. Natomiast w trybie dla wielu graczy otrzymujemy większe możliwości: wygląd, rasa (w tym płeć), imię oraz klasa początkowa.

Czy jest limit poziomów doświadczenia?

Nie, twórcy nie ograniczyli nas w żaden sposób. Nabijanie tych wyższych poziomów nie jest jednak łatwe w końcowym etapie gry (po wykonaniu wszystkich zadań).

Jakimi podstawowymi współczynnikami opisany jest bohater?

W grze są cztery podstawowe parametry, z których trzy (siła, celność i siła woli) określają w głównej mierze klasę (wojownik, łucznik, mag), w której chcemy się specjalizować. Czwartym parametrem jest wytrzymałość, która definiuje liczbę punktów zdrowia.

Jakie umiejętności może rozwijać bohater?

Umiejętności podzielone są na sześć kategorii:

  • Wojownika;
  • Łowcy;
  • Maga;
  • Skrytobójcy;
  • Rzemieślnika;
  • Ogólne.

Trzy ostatnie umiejętności są bardziej uniwersalne i można w nie inwestować niezależnie od klasy, w której się kształcimy (z małymi, wykluczającymi się wyjątkami).

Czy w grze znajdują się nauczyciele?

Nie, szkolenie się w konkretnej umiejętności wymaga specjalnej księgi, a następnie inwestowania punktów umiejętności zdobywanych wraz z poziomami. Księgi możemy znaleźć bądź zakupić u handlarzy.

Two Worlds II

Two Worlds II