Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 3 listopada 2010, 13:08

autor: Artur Justyński

Świat i jego eksploracja. Two Worlds II w pytaniach i odpowiedziach

Spis treści

Świat i jego eksploracja

Jak duży jest świat gry?

Cały świat składa się z czterech wysp, jedna z nich służy przede wszystkim do rozgrywki wieloosobowej. Okrążenie połowy (główna ścieżka) jednej wyspy na koniu zajmuje blisko 20 minut.

Czy świat gry jest bardzo zróżnicowany?

Tak, mamy olbrzymią pustynię, zamieszkałą przez dzikie zwierzęta i inne stwory, jest także dżungla oraz najeżone umarlakami bagna. Wyspy są bardzo klimatyczne, wykonane z dbałością o szczegóły.

W jaki sposób możemy przemieszczać się w grze?

Z dodatkowych środków transportu w grze znajdują się konie, łodzie oraz teleporty. W przypadku tych ostatnich, prócz tych rozmieszczonych na wyspach, możemy użyć ich kieszonkowej wersji (nie działa w podziemiach) bądź rozłożyć przenośny teleport.

Czy bohater potrafi pływać?

Tak, możemy bezproblemowo zanurzyć się w oceanie i przepłynąć nawet z jednej wyspy na drugą. Bohater nie ginie tuż po zamoczeniu stóp jak w kilku innych produkcjach.

Jak prezentuje się model jazdy koniem i pływania łodzią?

Pływanie łodzią ogranicza się do ustawienia żagli prostopadle do kierunku wiatru. Jazda konna to używanie prawego przycisku myszy do zwiększenia prędkości. Jeśli z tym przesadzimy – koń nas zrzuci.

W grze nie uświadczymy żadnych misji z wykorzystaniem łodzi, możemy tylko popływać i pozwiedzać niewielkie wysepki.

Czy istnieje możliwość rozbudowy łodzi, posiadania własnej załogi itp.?

Nie, możemy zakupić tylko zwykłą łódkę, bez możliwości jej rozbudowy.

Czy w grze jest stały upływ czasu i zmienne warunki pogodowe?

W grze występuje cykl dnia i nocy. Niestety nie uświadczymy tu żadnych zmiennych warunków pogodowych, jedynie znaczniejsze zmiany atmosferyczne w konkretnych lokacjach.

Czy gra pozwala na dowolną eksplorację świata?

Nie do końca. Kiedy przedostajemy się na konkretną wyspę, odblokowana jest tylko jej część. Reszta staje się dostępna dopiero po wykonaniu odpowiedniego zadania głównego. Przykładowo, by dostać się do miasta o nazwie Hatmandor, musimy najpierw zdobyć glejt (bądź znaleźć inną drogę), by przedostać się przez zamkniętą bramę itp. Wyjątek stanowią niektóre jaskinie, które są niekiedy powiązane z konkretnymi zadaniami i tylko wtedy dostępne. W grze nie ma jednak żadnych niewidzialnych ścian.

Czy podziemia są rozbudowane (zawierają pułapki/zagadki)?

Tylko nieliczne zawierają dwie lub trzy łamigłówki, które polegają wyłącznie na odnalezieniu dźwigni otwierających przejścia. Pułapek brak, w jaskiniach czekają na nas tylko potwory i skrzynie.

Czy można wejść do każdego budynku?

Spora część drzwi to zwykłe tekstury bądź są one zablokowane (dostępne tylko w konkretnych zadaniach). Jednak występują także budynki zamknięte, do których możemy się włamać.

Two Worlds II

Two Worlds II