autor: Kacper Kieja
7. The Epsilon Conflict. Strategie czasu rzeczywistego - krótka podróż w przeszłość i przyszłość
Spis treści
7. The Epsilon Conflict
Jestem prawie pewien, że większości graczy ten tytuł nic nie mówi. Gra jest faktycznie na bardzo wczesnym stadium realizacji (na stronie producenta nie ma żadnych screenów!), ale zasługuje na uwagę z co najmniej jednego powodu. Oto głównymi wykonawcami projektu są Guillaume Patry i Victor Martyn, którzy startując jako zawodnicy w turniejach StarCraft w latach 1998 i 1999 zdobyli prawie wszystko, co było do zdobycia. Przyznacie sami, że pomysł zatrudnienia na tak eksponowanych stanowiskach dwóch graczy-maniaków jest co najmniej interesujący. A chlubią się oni przede wszystkim tym, że gra ma mieć wręcz banalne reguły i jak piszą: "The Epsilon Conflict takes five minutes to learn, but a lifetime to master".
Gracz będzie mógł kierować jedną z trzech frakcji (co najmniej tak zróżnicowanych jak Zergowie, Protosi i Ludzie w StarCraft) i poprowadzić ją w wieloscenariuszowej kampanii (znajdą się tu również misje opcjonalne). W trakcie wojny dowodzić będzie można prawie 40 różnymi rodzajami jednostek oraz skorzystać z pomocy 9 bohaterów o unikalnych zdolnościach (będą zdobywali doświadczenie i nowe umiejętności, jak w RPG).
Zobaczymy, oczywiście, rozbudowany tryb gry wieloosobowej, a także pieczołowicie przygotowany edytor kampanii.
Autorzy: O3 Games
8. Warcraft III
Kto nie grał w Warcrafta ten zapewne nie urodził się na naszej planecie :-). Pierwsza część serii była niewątpliwą "zrzyną" z Dune II, ale podaną w tak smakowitym sosie, że można było w tym wypadku zapomnieć o podobieństwach. Warcraft zapoczątkował modę na RTS w klimacie fantasy, co potem dziesiątki firm starały się zdyskontować z mniejszym lub większym sukcesem.
Warcraft III przez autorów został nazwany Role Play Strategy i ciekawe, czy taki termin się przyjmie. W tej grze uczestniczyć będziemy w konflikcie pomiędzy ludźmi, orkami, nieumarłymi oraz mrocznymi elfami. Taktyki i strategie, prowadzące do zwycięstwa każdej z ras, mają być całkowicie odmienne.
W grze pojawią się bohaterowie właściwi dla każdej z ras. Będą oni nie tylko zdobywać punkty doświadczenia i rozwijać unikalne zdolności, ale również będą mogli korzystać ze zdobytych przedmiotów. Bohaterowie pełnią tak ważną rolę fabularną, że możliwe stanie się ich "przenoszenie" pomiędzy scenariuszami.
Do gry zostanie włączony edytor, który ma być znacznie bardziej skomplikowany od tego znanego ze StarCrafta. Autorzy mówią, że: "You will be able to create 3D maps in our map editor. You will be able to use triggers and create scripts within each map. In addition, you will be able to use your own skins, sounds, and so forth within the game engine. You can now replace any of the artwork in the game, and any of the play balance statistics".
Autorzy: Blizzard