autor: Kacper Kieja
5. Mage Lords. Strategie czasu rzeczywistego - krótka podróż w przeszłość i przyszłość
Spis treści
5. Mage Lords
Przede wszystkim zaskakujący jest jeden fakt: Kinesoft nie udostępnił na swojej stronie żadnych screenów z gry, lecz jedynie grafiki. Wynika to z założenia, że zarówno screeny jak engine zostaną pokazane tuż przed samą premierą (podobno niedługo). Cóż, miejmy nadzieję, że przynajmniej będzie na co popatrzeć.
W Mage Lords gracz pozna uniwersum podzielone pomiędzy sześć znaczących ras-frakcji (ludzie, elfy, giganci, wraithy, istoty z mokradeł i krasnoludy) i wcieli się w jednego z sześciu potężnych czarnoksiężników, walczących o panowanie nad światem. Kierowanie każdą z ras ma być bardzo zróżnicowane i wymagać zupełnie innych strategii. Zwłaszcza, że rasy te różnią się nie tylko umiejętnościami i specjalnymi cechami, ale również moralnym nastawieniem.
Jak sam tytuł gry wskazuje w Mage Lords ogromne znaczenie będzie miała magia. Autorzy podzielili zaklęcia na sześć kanonów, a już od samego gracza będzie zależało, czy postanowi uczyć swego bohatera wielu słabych zaklęć różnych szkół, czy też skoncentruje się na jednej lub dwóch specjalizacjach. W czasie walk podstawową rolę będzie odgrywać zawsze sam wódz armii, czyli tytułowy mag-władca.
Autorzy: Kinesoft
6. O.R.B.
Akcja tej gry toczyć się będzie w kosmosie, w podwójnym systemie planetarnym zamieszkanym przez wrogie sobie rasy. Są nimi Alyssians, nowocześni i dbający o rozwój techniki oraz znacznie prymitywniejsi Malus. Oba narody jednak łączy jedna wspólna cecha: uważają, że podbicie sąsiada stanie się początkiem władzy nad kosmosem, do czego czują się predestynowane. Ponieważ obie planety są ubogie w surowce, więc walka toczyć się będzie o pas asteroidów, na których można zakładać fabryki oraz kopalnie. Interesującym rozwiązaniem jest fakt, że asteroidy poruszają się w przestrzeni kosmicznej i trafiają to na orbitę jednej planety, to na orbitę drugiej. W związku z tym gracz nie będzie miał wiele czasu, aby zbudować infrastrukturę i umocnienia na asteroidach, zanim nie dostaną się one pod wpływ wroga i zanim nie będzie musiał ich bronić. Do dyspozycji gracza będą dwie wieloscenariuszowe kampanie dla każdej z ras, a dowódcy jednostek będą nie tylko podlegali "rolplejowemu" rozwojowi, ale zaistnieje możliwość "przenoszenia" ich ze scenariusza w scenariusz.
Autorzy: Strategy First