Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Źródło fot. Bethesda Softworks / EA
i
Publicystyka 15 maja 2023, 08:00

MasterSzef bez fartucha: Halo. Co przed Starfieldem? Oto najciekawsze światy SF

Spis treści

MasterSzef bez fartucha: Halo

  1. Rok powstania: 2001
  2. Twórcy: Bungie

To! Jest! Sparta!(nin)

Jest końcówka XXVI wieku. Ludzie wynaleźli sposób podróżowania szybszy od prędkości światła dzięki hiperprzestrzeni i pod auspicjami Kosmicznego Dowództwa Narodów Zjednoczonych rozpoczęli kolonizowanie odległych części kosmosu. I jak to z odległymi koloniami bywa, te zaczęły domagać się coraz większej samodzielności, a w końcu i niepodległości, co zaczęło rodzić konflikty ze Zjednoczonym Rządem Ziemi. Na rozkaz Kosmicznego Dowództwa stworzono projekt SPARTAN II – superżołnierzy o nadludzkich zdolnościach, którzy mieli zdławić bunty w galaktyce.

Ale w 2525 roku ludzkość została zaatakowana przez kosmiczne rasy zjednoczone pod banderą Przymierza, które uznało mieszkańców Ziemi za heretyków i rozpoczęło ludobójstwo mające doprowadzić do całkowitego naszego unicestwienia. Spartanie byli bezradni wobec nowoczesnej technologii, poza tym było ich za mało. Po ataku na planetę Reach i wielkiej masakrze jednym z nielicznych ocalałych okazał się spartanin Master Chief John-117. Tłem wielkiej wojny były wydarzenia sięgające dziesiątek tysięcy lat wstecz i religii związanej z kultem tzw. Prekursorów, ich tajnej broni – pierścieni Halo oraz jeszcze większego zagrożenia, jakim był pasożytniczy gatunek zwany Potopem.

Zostało jeszcze 55% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Gry science fiction, o których istnieniu mogliście nie wiedzieć (a szkoda)
Gry science fiction, o których istnieniu mogliście nie wiedzieć (a szkoda)

Cyberpunk 2077, Mass Effect czy Fallen Order to tytuły, które przynajmniej obiły się o uszy niemal każdemu. Nawet jednak, jeśli nie jesteście fanami gatunku, niektóre z mniej znanych produkcji SF mogą skraść Wam serce (i kilka wieczorów).