autor: Sebastian Purtak
Dawn of Man. Przegapione strategie 2019, które warto znać
Spis treści
Dawn of Man
- Twórcy: Madruga Works
- Data premiery: 1 marca 2019
- W skrócie: city builder w epoce prehistorii
W gatunku city builderów rosnącym zainteresowaniem cieszy się w ostatnim czasie tematyka prehistorii. Przykładem może być zapowiedziane na przyszły rok Ancient Cities, z którym fani gatunku wiążą spore nadzieje. Tymczasem w ubiegłym roku, zarówno na PC, jak i na konsolach, wylądowało Dawn of Man – solidny city builder osadzony w czasach najdawniejszych miast.
Produkcja studia Madruga Works pozwala pokierować losami ludzkiej osady od paleolitu do wczesnej epoki żelaza. Nie jest to zadanie łatwe, gdyż prehistoria zdecydowanie nie należała do najprzyjemniejszych okresów w dziejach człowieka. Do sukcesu konieczne jest osiągnięcie specyficznej synergii z otaczającą naszą osadę fauną i florą, gdyż to ona stanowi nasze główne źródło zasobów. Jesteśmy więc uzależnieni od dostępności okolicznej zwierzyny czy zmieniających się warunków pogodowych. Zagrażać nam mogą też okazjonalne najazdy barbarzyńskich plemion, a do skutecznej obrony i dalszego rozwoju naszej pierwotnej osady konieczne jest odkrywanie nowych technologii.
Są tu więc obecne wszystkie elementy niezbędne w dobrej grze o budowaniu miasta, które autorzy sprawnie złożyli w całość, otrzymując naprawdę wciągającą produkcję. Mimo że Dawn of Man opowiada o brutalnej epoce, jest pozycją oferującą dużą dawkę relaksu. Wprawdzie spokojne tempo zabawy i brak hardcore’owych wyzwań może stanowić problem dla fanów Dwarf Fortress, jednak ci, którzy lubią się wieczorem odstresować, obserwując, jak rozwija się ich mała osada, zdecydowanie powinni zainteresować się Dawn of Man.