autor: Marcin Skierski
Gears of War 2. Poprzednio w Gears of War
Spis treści
Gears of War 2
Sześć miesięcy po opisanych wyżej wydarzeniach rozpoczyna się historia opowiadana w Gears of War 2. Marcus, Dom oraz konsultantka Anya Stroud przebywają w Jacinto – ostatnim mieście jeszcze nieopanowanym przez Szarańczę. Do drużyny Delta dołącza Ben Carmine (brat zabitego w poprzedniej części żołnierza) oraz Tai Kaliso – stary znajomy Marcusa z czasów Wojny Pendulum. Anya informuje Doma o zaginięciu jego żony Marii. Zdesperowany żołnierz chce za wszelką cenę odnaleźć swoją ukochaną. Tymczasem Richard Prescott wprowadza wszystkich w aktualną sytuację – Szarańcza po wybuchu bomby świetlnej powróciła silniejsza niż kiedykolwiek, z dostępem do technologii powodującej zapadanie się całych miast. Bohaterom (wspartym przez Dizzy’ego Wallina) nie pozostaje nic innego, jak przypuścić bezpośredni atak na siedzibę wroga w Pustce.
Korzystając ze specjalnych wind, Marcus z Domem udają się do podziemi. Szybko okazuje się, że jedno z miast już się zapadło, a w pobliżu niego przebywa potwór przypominający ogromnego robaka. Staje się jasne, że prawdopodobnie właśnie to stworzenie jest odpowiedzialne za tak ogromne zniszczenia, mające ostatecznie doprowadzić także do destrukcji Jacinto. Pojawia się Baird, który opowiada, że Szarańcza zamyka ludzi w windach i więzi w Pustce. W Barce Bestii żołnierze spotykają Taia, który najwyraźniej padł ofiarą tortur. Marcus, chcąc zachęcić go do walki, rzuca mu broń – ten nie zamierza jednak dłużej się męczyć i popełnia samobójstwo. Członkowie oddziału Delta próbują ewakuować się helikopterem, ale po chwili pojawia się wspomniany wcześniej pełzający potwór. Postrzelony Carmine wypada ze śmigłowca, a bohaterowie zostają pożarci przez ogromne monstrum. Wszyscy przeżywają to zajście i podróżują we wnętrzu gigantycznego stwora. Udaje im się wydostać, wycinając kilka serc kreatury, a w międzyczasie trafiają na umierającego Carmine’a.
Misja Delty na tym się nie kończy – teraz kompani muszą przedostać się do kompleksu Nowa Nadzieja, w którym prawdopodobnie znajdują się informacje na temat aktualnego położenia Królowej Szarańczy oraz jej twierdzy o nazwie Nexus. Na miejscu czeka na nich jednak pułapka zastawiona przez przeciwników, więc bohaterowie uciekają stamtąd i docierają na szczyt góry Kadar. Dom dowiaduje się, że jego żona być może przebywa w jednej z grup jeńców. Marcus ma spore wątpliwości, ale ostatecznie decyduje się pomóc przyjacielowi odnaleźć Marię. Ta okazuje się być w opłakanym stanie, w niczym nie przypominając jego dawnej miłości. Dom skraca cierpienia ukochanej, zabijając ją, i obiecuje zemstę.
Bohaterowie, zbliżając się do twierdzy Szarańczy, spostrzegają, że przeciwnicy walczą między sobą – da się zauważyć podział na zwykłe i świecące jednostki wroga, tzw. Lśniących. Odnalezione zostaje także nagranie Adama Feniksa – wynika z niego, że ludzie powinni zatopić Jacinto, aby zalać Pustkę i zakończyć egzystencję obcej rasy raz na zawsze. Wcześniej Marcus z Domem spotykają się z Królową, która po krótkiej rozmowie ucieka i nasyła na nich Skorge’a – niezwykle zwinnego przeciwnika. Na szczęście panowie szybko sobie z nim radzą i udają się do Jacinto, gdzie okazuje się, że plan zatopienia najprawdopodobniej legł w gruzach – oddział Delta stracił bowiem świetlną bombę, a Szarańcza próbuje bronić Pustki. Rozwiązaniem problemu staje się obecny w mieście Brumak, który zaczął mutować pod wpływem działania Imulsji i przeobrażać się w Lśniącego. Potwór może dzięki temu łatwo eksplodować, co wykorzystują bohaterowie, używając Młota Świtu. W wyniku ogromnego wybuchu Jacinto zostaje zatopione i zalewa Pustkę. Gdy wydaje się, że misja zakończyła się powodzeniem, w trakcie wyświetlania napisów końcowych słyszymy transmisję nagraną przez Adama Feniksa. Ojciec Marcusa sugeruje w niej, że zatopienie Jacinto może stanowić jeszcze większe zagrożenie dla ludzkości. Dlaczego tak twierdzi i co się stanie dalej? Tego dowiecie się, grając w Gears of War 3.
Marcin „Sarge” Skierski