Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 19 września 2011, 12:16

autor: Marcin Skierski

Gears of War. Poprzednio w Gears of War

Spis treści

Gears of War

Po dziesięciu latach od Dnia E przewaga Szarańczy była tak duża, że wrogie oddziały zdołały zaatakować miasto Ephyra. Sierżant Marcus Fenix postanowił w tym czasie zignorować rozkazy pułkownika Hoffmana i uratować swojego ojca. Ta decyzja doprowadziła do upadku całej Ephyry, a Adam najprawdopodobniej zginął w gruzach swojej posiadłości, na którą natarli przeciwnicy. Za zlekceważenie poleceń pułkownika i konsekwencje swoich czynów Marcus został skazany na 40 lat pozbawienia wolności i osadzony w więzieniu zlokalizowanym w mieście Jacinto.

Akcja pierwszej części Gears of War rozpoczyna się 14 lat po Dniu Wyjścia. W trakcie odsiadywania wyroku przez głównego bohatera z więzienia uwalnia go dawny przyjaciel – Dominic Santiago. Okazuje się, że Szarańcza opanowała i to miejsce, a pozostałych skazańców już dawno wypuszczono. W ten sposób Marcus zostaje automatycznie przywrócony do służby w Koalicji. Obu wojakom udaje się uciec z Jacinto helikopterem, którym niedługo później docierają do Ephyry, gdzie stacjonuje oddział Delta. Wchodzący w jego skład Anthony Carmine i Minh Young Kim dołączają do naszej dwójki i otrzymują rozkazy od pułkownika Hoffmana, z którym Marcus ma na pieńku od czasu pamiętnego incydentu w posiadłości Feniksów. Grupka dzielnych żołnierzy musi odnaleźć zaginionych członków oddziału Alfa i pozyskać Rezonator – urządzenie potrafiące ujawnić wszystkie tunele Szarańczy, które następnie mają zostać zniszczone bombą świetlną. Kolejne wydarzenia następują bardzo szybko – Carmine’a zabija wrogi snajper, a do drużyny dołącza Augustus Cole oraz Damon Baird. Bohaterowie dają się złapać w zasadzkę, w trakcie której Minh Young Kim zostaje zabity przez Generała RAAM-a – dowódcę Szarańczy. Nie pozostaje im nic innego, tylko wycofać się do pobliskiego grobowca, gdzie z czasem rozprawiają się z Berserkerem i zdobywają Rezonator.

Teraz oddział Delta musi udać się do fabryki Imulsji specjalnym pojazdem, który otrzymuje od ocalałych. Na miejsce docierają tylko Marcus z Domem, ale szybko dołączają do nich ponownie Cole oraz Baird. Wszyscy instalują Rezonator w punkcie, w którym powinien pochłonąć największy obszar. Niestety, bohaterowie szybko dowiadują się, że sygnał urządzenia jest niewystarczający do tego, aby wykorzystać bombę świetlną. Pliki z dokładnymi danymi na temat tuneli Szarańczy znajdują się w posiadłości Feniksów. Po ściągnięciu danych w ukrytym laboratorium okazuje się, że sieć tuneli jest niezwykle rozbudowana, ale teraz z pewnością da się ją zniszczyć. Członkowie oddziału Delta opuszczają to miejsce za sterami transportera, uciekając przed potężnym Brumakiem i zabijając go (pokazuje to stosowny etap dostępny tylko w pecetowej wersji gry).

Bohaterowie docierają na stację kolejową, gdzie po krótkiej wymianie ognia lądują na dachu pędzącego pociągu. Udaje się to tylko Marcusowi i Dominicowi, podczas gdy pozostała dwójka zostaje w tyle. Na samym końcu pociągu znajduje się upragniona bomba świetlna, jednak broni jej Generał RAAM, który ostatecznie ginie po zaciętej walce z dwójką naszych wojaków. Kiedy Dom przedostaje się do śmigłowca ewakuacyjnego, Marcus bierze się za wprowadzanie wcześniej pozyskanych danych do bomby. Mając niewiele czasu, szybko kończy swoje zadanie i w ostatniej chwili wskakuje do helikoptera, zanim pędzący pociąg wpada w przepaść. Aktywowana bomba świetlna sprawia, że spora część wrogów zostaje zabita. Królowa Szarańczy zapowiada jednak odwet i pewne staje się, że to jeszcze nie koniec wojny.