Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Pillars of Eternity Publicystyka

Publicystyka 24 marca 2015, 15:38

autor: Patryk Greniuk

Świat i fabuła. Wszystko, co musisz wiedzieć o Pillars of Eternity

Spis treści

Świat i fabuła

Ile lokacji będziemy mogli odwiedzić w Pillars of Eternity? Czy wszystkie będą związane z głównym wątkiem fabularnym?

Świat gry składać ma się z około 150 mniejszych lub większych lokacji, z czego ponad połowa będzie całkowicie opcjonalna i związana tylko z zadaniami pobocznymi.

Czy gra dzieli się na rozdziały, akty itp.?

Tak, gra dzieli się na 4 akty. Podział związany jest z postępami w wątku głównym. Poszczególne akty mają niewielki wpływ na zadania poboczne, np. przejście z aktu II do III może anulować część z tych zadań. Z każdym kolejnym aktem dostajemy dostęp do nowej części mapy, mogąc swobodnie odwiedzać też wcześniej odkryte lokacje.

Jakich rozmiarów są mapy?

Mapy są stosunkowo niewielkie. Pełna eksploracja pojedynczej lokacji nie powinna przekraczać 20–30 minut, a przejście z jednego krańca mapy na drugi nie potrwa dłużej niż 1 minutę.

Czy świat jest otwarty?

Świat gry ma charakter półotwarty. Duże skupiska lokacji oddzielone są od siebie pewnego rodzaju „łącznikami”, może to być np. zagrodzona droga czy wysoki poziom rzeki. Odblokowanie kolejnych miejsc możliwe będzie dopiero po uzyskaniu odpowiedniego postępu w głównym wątku fabularnym.

Jak duże są miasta w grze?

W grze występują dwa duże miasta – Zatoka Buntu oraz Bliźniacze Wiązy. Każde z nich składa się z 4–5 większych lokacji i kilkunastu mniejszych, typu budynki, gospody itp. Wszystkie lokacje pełne są postaci niezależnych, handlarzy czy przedstawicieli różnych frakcji, więc to właśnie w miastach będziemy spędzać większość czasu, wykonując zadania poboczne.

Czy w zależności od naszej rasy, klasy bądź charakteru postacie niezależne będą na nas odmiennie reagować?

Tak, zarówno rasa, klasa, posiadane statystyki, jak i cechy charakteru wpłyną na nastawienie osób postronnych do naszej postaci. W większości przypadków ograniczy się to jednak do dodatkowego komentarza ze strony rozmówcy.

Ile czasu zajmie przejście wątku głównego, a ile zaliczenie wszystkich zadań pobocznych?

Główny wątek fabularny w czystej postaci jest stosunkowo krótki i ukończenie go powinno zająć około 10–15 godzin, ale nawet przy normalnym stopniu trudności konieczne jest podjęcie się zadań dodatkowych, aby wzmocnić drużynę. Zadania poboczne mogą wydłużyć grę do 50–60 godzin. Warunkiem takiej długości jest jednak czytanie większości dialogów i eksploracja świata gry.

Czy gra będzie zmuszać do dokonywania wyborów, które będą mieć realny wpływ na fabułę?

Podczas rozgrywki wielokrotnie staniemy przed najróżniejszymi wyborami. Najistotniejsze dotyczyć będą sposobu wykonania i zakończenia zadań pobocznych. Wybory dokonywane w ramach głównego wątku fabularnego mają już dużo mniejsze znaczenie. Nawet drobne decyzje mogą jednak przynieść skutki w przyszłości, chociaż bardziej w formie ciekawostek niż realnego wpływu na fabułę gry.

Czy zadania poboczne są rozbudowane, czy ograniczają się do „idź, zabij, przynieś”?

Każde zadanie posiada odpowiednie tło fabularne, motywy zleceniodawcy i oferuje kilka możliwości osiągnięcia danego celu. Jedynie parę zadań będzie polegać na dotarciu do odpowiedniego miejsca, zabiciu przeciwnika i powrocie do zleceniodawcy.

Czy będziemy mogli grać po zaliczeniu głównego wątku fabularnego, aby dokończyć zadania poboczne?

Nie, zakończenie wątku głównego skutkuje pojawieniem się napisów końcowych i koniecznością wczytania wcześniejszego stanu gry lub rozpoczęcia jej od nowa.

Ile będzie zakończeń?

Samych możliwych finałów gry będzie około 5–6, jednak pod koniec podsumowanych zostanie także około 10 ważnych wyborów dokonanych podczas wypełniania misji głównych i pobocznych.

Pillars of Eternity

Pillars of Eternity