Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Pillars of Eternity Publicystyka

Publicystyka 24 marca 2015, 15:38

autor: Patryk Greniuk

Rozwój postaci. Wszystko, co musisz wiedzieć o Pillars of Eternity

Spis treści

Rozwój postaci

Czy wprowadzono ograniczenie odnośnie maksymalnego poziomu postaci?

Tak, zarządzane przez nas postacie mogą mieć maksymalnie 12 poziom doświadczenia, jednak jego zdobycie będzie wymagać wykonania wszystkich zadań pobocznych lub grania drużyną złożoną z mniej niż 6 członków.

Jak bardzo liniowy będzie rozwój postaci w ramach jednej klasy?

W ramach jednej klasy możliwe będzie poprowadzenie postaci w kilka całkowicie odmiennych stron, chociaż przeważnie jedna ścieżka przyniesie największe profity. Podczas awansu zawsze wystąpi konieczność wyboru jednej opcji z kilku dostępnych.

Jak bardzo będą różnić się od siebie poszczególne klasy?

Każda klasa charakteryzuje się odmiennym stylem gry i walki. Niektóre mają własne, typowe tylko dla nich mechaniki, np. łowca posiada zwierzęcego towarzysza, pieśniarz może układać i wyśpiewywać pieśni. Każda klasa posiada spory zestaw unikalnych zdolności, talentów i umiejętności.

Czy mag może wzywać tzw. summony?

Klasa maga skupia się przede wszystkim na czarach ofensywnych oraz osłabiających przeciwników. Ograniczonymi możliwościami przyzywania summonów dysponują pieśniarz i druid. W grze występuje także kilka przedmiotów, które pozwalają raz na odpoczynek przyzwać określone stworzenia. W przedmiot taki możemy wyposażyć dowolnego członka drużyny.

Czy inteligencja postaci ma wpływ na sposób prowadzenia przez nią rozmowy?

Nie, niezależnie od stopnia inteligencji postać będzie wysławiać się tak samo. Nowe opcje dialogowe są jednak odblokowywane dzięki odpowiednio wysokiemu poziomowi jednej ze statystyk, najczęściej jest to stanowczość, wiedza lub moc.

Czy dokonywane wybory mają wpływ na naszą osobowość i nastawienie do nas innych postaci?

Tak, nasza postać jest określana poprzez 8 cech osobowości. Większość wybieranych opcji dialogowych czy innych dokonywanych przez nas wyborów powoduje wzrost lub spadek jednej z cech. Cecha taka jednak nie ma realnego wpływu na rozgrywkę, skutkuje jedynie uruchomieniem dodatkowych dialogów podczas rozmowy z postaciami niezależnymi. Dużo większe znaczenie ma reputacja zdobywana u poszczególnych frakcji.

Za co dostajemy doświadczenie i jak jest dzielone?

Doświadczenie otrzymujemy przede wszystkim za wykonywanie zadań. Niewielką ilość dostajemy także za odkrycie każdej kolejnej lokacji, rozbrojenie pułapki, otworzenie skrzyni. Całe zdobywane doświadczenie dzielone jest na wszystkich członków drużyny, więc im więcej osób liczy drużyna, tym wolniej będzie awansować.

Czy za zabijanie potworów dostajemy doświadczenie?

Nie, nasza drużyna nie otrzymuje doświadczenia za zabijanie potworów. Dostajemy je jednak za „poznawanie” przeciwników. W praktyce oznacza to, że niewielką ilość doświadczenia pozyskamy za pokonanie 6–8 pierwszych wrogów danego rodzaju.

Czy tylko złodzieje mogą otwierać skrzynie i rozbrajać pułapki?

Za otwieranie skrzyń i rozbrajanie pułapek odpowiada mechanika, która jest jedną z cech postaci i którą możemy swobodnie rozwijać, niezależnie od wybranej klasy.

Pillars of Eternity

Pillars of Eternity