Porsche 959 Rally Raid (1986). Najlepsze samochody w Forzie Horizon 5
Spis treści
Porsche 959 Rally Raid (1986)
W serii Forza Horizon niezmiernie trudno jest utrzymać się na drodze – nie dlatego, że jezdnie są wąskie, lecz z powodu mrowia atrakcji, którymi piękne otwarte światy tych gier ciągle prowokują nas do zjechania na pobocze i pognania przed siebie bezdrożami. Dlatego każdemu przyda się w garażu pojazd łączący cechy samochodu sportowego oraz rajdówki lub nawet terenówki. Taką maszyną jest Porsche 959 Rally Raid, które możecie kupić w salonie za 1,5 miliona kredytów (albo dostać w nagrodę za wygranie wszystkich wyścigów crossowych).
Zastanawiacie się może, jaka jest geneza tego niecodziennego modelu? W połowie lat 80. Porsche szykowało się do rywalizacji w rajdowej Grupie B (na marginesie: z podobnym zamiarem nosiło się nawet Ferrari). Firma ze Stuttgartu nie zdążyła wystartować w mistrzostwach, zanim zostały one anulowane w wyniku tragicznego wypadku Henriego Toivonena w 1986 roku, ale samochód miała praktycznie gotowy. Dlatego producent zabrał go na rajd Paryż–Dakar 1986. I odniósł spektakularne zwycięstwo. A skąd się wzięło supersportowe Porsche 959? Stąd, że do zaakceptowania rajdówki wymagano wyprodukowania co najmniej 200 homologacyjnych egzemplarzy jej drogowego odpowiednika. I dlatego 959 ma napęd 4×4, w przeciwieństwie do Ferrari F40 czy Lamborghini Countacha.
Alternatywy dla rajdowych weteranów, którzy nie czują trwogi przed potworami z Grupy B:
- Audi Sport quattro (1983) – wymieniam drogowy model, bo ikoniczne rajdowe Audi Sport quattro S1 (1986), którym można było szaleć w FH3 i 4, z jakiegoś powodu nie trafiło do FH5 (póki co?),
- Ford RS200 Evolution (1985),
- MG Metro 6R4 (1986),
- Opel Manta 400 (1984),
- Peugeot 205 T16 (1984),
- Porsche 911 „Desert Flyer” (1989),
- Renault 5 Turbo (1980),
- wskazałbym jeszcze samochody Lancia Delta S4 (1986) i Lancia 037 Stradale (1982), ale – jak już wspomniałem – w FH5 na razie brakuje tej marki.