autor: Maciej Kozłowski
Tytanis. Najlepsze mody do Skyrima (październik 2013)
Spis treści
Tytanis
Już w swoich wczesnych wersjach Tytanis oferował zaskakująco bogate i rozbudowane opcje dotyczące kowalstwa – teraz jednak pozwala na całkowite zanurzenie się w świat gry. Mod nie tylko umożliwia wykucie niemal dowolnego przedmiotu (łącznie z unikalnymi katanami, złoconymi okrętami oraz innymi nowymi obiektami), ale pozwala także na uprawę roślin. Wystarczy zdobyć nieco nawozu i nasion, wziąć do ręki motykę, by następnie stworzyć własny sad czy ogród. Dla graczy gardzących tego typu aktywnościami przeznaczono natomiast mały zestaw konnych zbroi, możliwy do nabycia u Skulvika (brata Skulvara) w stajniach Białej Grani. Dla każdego coś miłego.
Modyfikację skonstruowano w taki sposób, aby kowalstwo uzupełniało się z pozostałymi umiejętnościami postaci (przykładowo wykucie płonącej strzały wymaga odpowiedniego wykształcenia w dziedzinie magii destrukcji). Warto przy tym wspomnieć, że wiele rupieci znajdowanych w trakcie gry zyskuje teraz nowe znaczenie. Można je przekuć i wykorzystać w charakterze surowca wtórnego – np. odzyskać czysty metal z dwemerskich kół zębatych. Możliwe staje się też tworzenie magicznych ksiąg z pomniejszych elementów, a tkactwo otrzymuje rozbudowany system nici i tkanin. To wszystko oznacza, że Tytanis czyni z craftingu jeden z najbardziej złożonych i satysfakcjonujących elementów gry.