autor: Maciej Kozłowski
Apocalypse Spell Package. Najlepsze mody do Skyrima (październik 2013)
Spis treści
Apocalypse Spell Package
Modyfikacja zawiera ponad 200 różnych zaklęć, przypisanych do wszystkich szkół magii. W pakiecie próżno szukać identycznych czy dublujących się czarów – większość z nich to ciekawe wariacje na temat uniwersum Skyrima, pozwalające na głębszą interakcję z otoczeniem. Dotarcie do kolejnych, bardziej zaawansowanych mocy wiąże się z osobnymi questami i odpowiednimi specjalizacjami. Prawdziwą potęgę posiądą więc tylko te postacie, które faktycznie wyszkoliły się w arkanach sztuki tajemnej.

Wśród zaklęć można znaleźć nie tylko mordercze czary ofensywne, ale również przydatne sztuczki – np. podział obrażeń pomiędzy kilku bohaterów, stworzenie klona wybranej postaci czy przemianę wroga w małego królika. Absolutnym hitem pozostaje jednak opcja przywołania specjalnej windy do innego wymiaru, nazywanej tutaj Tardis. Bohater otrzymuje dzięki niej własne dwemerowe mieszkanie i może korzystać ze starożytnych urządzeń, służących między innymi do tworzenia nowych zaklęć.
Czary z modyfikacji pojawiają się losowo u kupców, którzy handlują magią również w podstawowej wersji gry (część można też znaleźć w skrzyniach i przy zabitych wrogach). Z myślą o niecierpliwych graczach przygotowano postać Arealli, która sprzedaje bardzo wiele zaklęć z nowego pakietu. Spotkać ją można w połowie drogi między Rzeczną Puszczą a Białą Granią – samodzielne odkrycie wszystkich sekretów sprawia jednak znacznie większą frajdę!