autor: Maciej Kozłowski
Monster Mod. Najlepsze mody do Skyrima (październik 2013)
Spis treści
Monster Mod
Potworów nigdy za wiele. Monster Mod dodaje do podstawowej wersji gry ponad sto różnorodnych bestii, z których większość dysponuje szeroką paletą zabójczych umiejętności (niektóre są niewidzialne!). Wśród maszkar znalazły się nie tylko istoty znane z poprzednich odsłon serii – jak dreughy czy daedrothy – ale również zupełnie nowe indywidua. Co ciekawe, modyfikacja występuje w kilku różnych wersjach, zależnych od preferencji graczy. Warto o tym wspomnieć, ponieważ część nowych potworów odstaje od kanonu stworzonego przez Bethesdę – jeśli więc ktoś nie ma ochoty na walkę z triceratopsem (!), to może go usunąć.
Większość bestii zaprojektowano zupełnie od nowa, a tylko niewielka ich część korzysta z grafik dostępnych w podstawowej wersji gry. Twórcy nie poszli więc na łatwiznę i zamiast przeklejać gotowe elementy i zmieniać ich kolory postanowili stworzyć coś zupełnie unikalnego. Nowe maszkary prezentują się przez to wyjątkowo okazale, a nieumarłym i demonom nadano naprawdę upiorny charakter. Co potężniejsze kreatury pojawiają się dopiero na późniejszym etapie rozgrywki, kiedy gracz dysponuje już w pełni rozwiniętą postacią, więc ich znalezienie zajmuje sporo czasu.
Modyfikacja okazała się na tyle popularna, że doczekała się spolszczenia. Warto jednak mieć na uwadze, że łatka polonizacyjna może kłócić się z modem, przez co niektóre istoty wyświetlają się w niewłaściwy sposób.