autor: Radosław Wasik
Sarkeras: Artefakt Pradawnych – znowu ta magiczna ruda. Najlepsze mody do Gothica II – Noc Kruka na bogato
Spis treści
Sarkeras: Artefakt Pradawnych – znowu ta magiczna ruda
- nowe, ładnie wyglądające animacje niektórych czynności;
- przyjemna ścieżka dźwiękowa;
- dobrze wykonane lokacje.
Początek rozgrywki przypomina coś, co już widzieliśmy – wojna z orkami przybiera coraz większe rozmiary, a ludzie potrzebują kolejnych dostaw magicznej rudy. Gideon, jako jeden z najlepszych zwiadowców, otrzymuje polecenie od króla. Ma sporządzić raport z kopalni w niewielkiej dolinie. Proste zadanie przeobraża się jednak w większą przygodę, której celem jest tytułowy artefakt Sarkeras. Choć większość misji w modyfikacji opiera się na typowym „przynieś, podaj, pozamiataj”, projekt świata robi wrażenie – lokacje są ciekawe i zachęcają do eksploracji, a kilka z nich to naprawdę klimatyczne miejsca z zagadkami do rozwiązania.
Mod może pochwalić się nowymi animacjami – wstawanie z łóżka jeszcze nigdy nie wyglądało w Gothicu tak dobrze. Ścieżka dźwiękowa wpada w ucho, a w okolicy pojawiają się nowe potwory do zabicia. Długość oferowanej zabawy nie powala, bowiem historia trwa raptem około 2 godzin, ale całość to taka kompaktowa dawka wciągającej rozgrywki. Autorzy nie starali się sztucznie przedłużyć opowieści – brak tu odwiedzania tych samych lokacji w poszukiwaniu przedmiotów.