Predator: Hunting Grounds. Najlepsze gry na pożegnanie PS4
Spis treści
Predator: Hunting Grounds
- Twórcy: Illfonic Games
- Data premiery: 24 kwietnia 2020
- W skrócie: kosmita poluje na żołnierzy w asymetrycznym multiplayerze
Gdyby nie film Predator, współczesna popkultura z całą pewnością byłaby dzisiaj biedniejsza o tę pomnikową postać groźnego kosmity. Ksenomorfy nie zyskałyby też śmiertelnych wrogów w postaci polujących na nich młodzików z rasy Yautia, chcących wkroczyć w dorosłość. Zostawmy jednak na boku ten temat, bowiem Hunting Grounds ma być popisowym przykładem tego, że da się współcześnie przygotować grę z asymetrycznym trybem wieloosobowym, który nie odrzuci fanów po zaledwie kilku rozgrywkach. Twórcy ze studia Illfonic Games dysponują wszak sporym doświadczeniem w opracowywaniu tego typu produkcji, z Friday the 13th: The Game na czele. Oto jeden kosmita staje do walki przeciwko grupie komandosów, wykorzystując do ich eksterminacji kilka kanonicznych gadżetów, z aktywnym kamuflażem optycznym włącznie.
Zapewne wiele osób wolałoby widzieć predatora w tytule nastawionym na tryb dla jednego gracza, ale jakoś żadna większa firma nie planuje zrobić nam takiej niespodzianki. Może dlatego, że do tej pory produkcje korzystające z tej licencji odnosiły umiarkowane sukcesy. Nie licząc marki AvP ani gier mobilnych ostatnią tego typu pozycją był Predator: Concrete Jungle z 2005 roku, w którym wcielaliśmy się w młodego osobnika próbującego odzyskać skradzioną przez ludzi zaawansowaną technologię. Jak nietrudno wywnioskować z tytułu gry, główną inspirację dla autorów stanowiła tu druga część filmowej opowieści, w której Danny Glover jako porucznik Mike Harrigan uganiał się po Los Angeles za jednym z Yautia.
Predator: Hunting Grounds to nie jedyna gra powstająca obecnie na podstawie tej popularnej marki. Na zlecenie należącej do wytwórni Fox firmy FoxNet VR Studio przygotowywany jest Predator VR – tytuł korzystający z gogli wirtualnej rzeczywistości HTC Vive. Odpowiada za niego chicagowska ekipa Phosphor Studios, specjalizująca się w projektach VR. Co ciekawe, w odróżnieniu od Hunting Grounds produkcja ta ma oferować pełnowymiarową kampanię dla jednego gracza rozgrywającą się zarówno w panamskiej dżungli, jak i w syberyjskiej tajnej bazie.