13. GreedFall. Najlepsze gry 2019 według redakcji GRYOnline.pl
Spis treści
13. GreedFall
- Data premiery: wrzesień 2019
- Gatunek: RPG
- Platformy: PC, PS4, XONE
Studia klasy AA nie mają w dzisiejszych czasach lekko, ale Spiders jakoś zdołało znaleźć dla siebie miejsce w trudnych warunkach, specjalizując się w średniobudżetowych grach fabularnych. Produkcje te, wśród których znajdziemy Mars: War Logs, Technomancera oraz Bound by Flame, trapiło sporo niedoróbek technicznych oraz momentami aż nadto widoczne ograniczenia budżetowe. Jednocześnie nie można było odmówić im wielu ciekawych pomysłów i interesująco wykreowanych światów, dzięki którym po wybaczeniu błędów łatwo było się w nich zatracić.
GreedFall z grubsza wpisał się w ten schemat, choć trzeba przyznać, że na tle swoich poprzedniczek wypada po prostu lepiej. Błędów i cięć budżetowych jest tu jakby mniej, a kreacja świata okazuje się bardziej udana niż zazwyczaj w grach studia Spiders. O ile początki potrafią być nużące, tak po wykazaniu się odrobiną wytrwałości przekonujemy się, że jest to gra ze świetną fabułą, ciekawymi zadaniami głównymi i pobocznymi oraz towarzyszami, których historie wciągają nie mniej od głównych wątków.
Pozycja ta zabiera nas na Teer Fradee, wyspę, na której trwa konflikt między rdzennymi mieszkańcami a kilkoma frakcjami najeźdźców ze „Starego Świata”. Lawirując między tymi grupami, wykonujemy wspomniane ciekawe zadania fabularne, staczamy liczne walki i rozwijamy bohatera w wybrany przez siebie sposób. Choć wiele osób złośliwie porównuje GreedFalla do „drewnianego” Gothica, tak naprawdę tytułowi temu bliżej do naszego Wiedźmina 3, tyle że przygotowanego z zauważalnie mniejszym budżetem.