Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 4 lipca 2015, 13:00

Medal of Honor: Warfighter. Najgorsze odsłony najlepszych serii

Spis treści

Medal of Honor: Warfighter

  1. Data premiery: 23 października 2012
  2. Platformy: PC, Xbox 360, PlayStation 3
  3. Metascore: 55 (PC i PS3), 53 (Xbox 360)

W 2008 roku seria Medal of Honor znalazła się w growej edycji Księgi rekordów Guinnessa jako najlepiej sprzedający się cykl FPS-ów w historii. W 2010 roku restart sagi, mimo solidnych, acz nie rewelacyjnych ocen, w ciągu kilku miesięcy od premiery rozszedł się w nakładzie przekraczającym 5 milionów sztuk. A mimo to wystarczyła jedna gra, by doprowadzić do zabicia tak silnej franczyzy.

Jeden wypadek przy pracy wystarczył, by Electronic Arts „uśpiło” serię. - 2015-07-03
Jeden wypadek przy pracy wystarczył, by Electronic Arts „uśpiło” serię.

Warfighter mógł pochwalić się sporym gronem żołnierzy sił specjalnych pełniących funkcję konsultantów przy produkcji (część z nich zresztą miała później z powodu zdradzenia poufnych informacji sporo nieprzyjemności w armii) oraz gigantyczną kampanią reklamową, nie przełożyło się to jednak na jakość samego FPS-a. W dniu premiery ostatnie Medal of Honor zawierało liczne utrudniające zabawę błędy i miało problemy ze sztuczną inteligencją, przede wszystkim jednak oberwało mu się za czerpanie garściami z innych będących wówczas na topie wojennych shooterów bez dodania do mieszanki czegokolwiek własnego. Marne oceny pociągnęły za sobą kiepską sprzedaż – przez pierwszy tydzień od premiery produkt Electronic Arts zakupiło zaledwie trzysta tysięcy osób. Był to wynik tak niski, że przesądził o porzuceniu na bliżej nieokreślony czas całej marki Medal of Honor.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych, a od 2024 roku zarządza działem sprzedaży. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej