autor: Damian Pawlikowski
Na dobre i na złe (Skyrim / Fable / Fallout 2). Najbardziej patologiczne i dziwaczne pary w grach wideo
Spis treści
Na dobre i na złe (Skyrim / Fable / Fallout 2)
Ach, oświadczyny, zaręczyny, ślub, wesele, noc poślubna, miesiąc miodowy, a potem... no, tu bywa różnie. W The Sims można postarać się o dziecko, natomiast w Skyrim wybranka naszego serca ugotuje nam pyszny obiad. I ewentualnie pójdzie z nami spać. Gdy już się wyśpimy, będziemy mogli zjeść odgrzane resztki obiadu z poprzedniego dnia. A później znowu pójść kimać w ramionach troskliwej małżonki. I tak w kółko. Codziennie. Do momentu, aż jakiś łaskawy smok litościwie spopieli naszego zdesperowanego bohatera, który nie może nawet na spokojnie porozmawiać przy jajecznicy ze swoją ukochaną o wzrastających podatkach, nowej osełce do mieczy z Ikei, czy o sekretach Gildii Złodziei. Co najgorsze, żona nie śmieje się nawet z naszych dzikich, tanecznych ruchów, ani puszczanych na okrągło bąków - tak jak chociażby ma to miejsce w domowym zaciszu młodej pary w grach serii Fable. Na szczęście w produkcjach Petera Molyneux jeśli po jakimś czasie przestaniemy szanować współmałżonka, który cieszy się jak głupi z kolejnego skradzionego przez nas prezenciku, zawsze możemy złożyć go w ofierze w Świątyni Cieni. Jednak największym utrapieniem okazuje się być nasz życiowy partner w drugiej odsłonie gry Fallout, gdzie w pewnym momencie dostajemy możliwość spiknięcia się z córką bądź synem hodowcy braminów. Pomimo upojnych chwil w pierwszym stadium znajomości, po pewnym czasie zrozumiemy, że nasz partner nie polepsza swoich umiejętności, jest mało efektywny podczas walki, a w dodatku może zginąć od zaledwie jednego strzału, nawet mając na sobie najlepszy pancerz. Może to i lepiej? Jeśli nie chcemy czekać na tak radykalny obrót rzeczy, lokalni łowcy niewolników z pewnością nie obrażą się za kolejną dziarską partię żywego mięcha na sprzedaż. No, co?