Jill Valentine (Resident Evil). Najciekawsze growe heroiny sprzed 2005 roku
Spis treści
Jill Valentine (Resident Evil)
- Debiut postaci: 1996
- Najważniejsze gry: Resident Evil, Resident Evil 3: Nemesis, Resident 5
- Co wyróżnia ją na tle innych bohaterek: opanowanie
Jill Valentine jest członkiem S.T.A.R.S. (Special Tactics And Rescue Service) – organizacji wykorzystywanej przez Departament Policji w Raccoon City do pracy przy najtrudniejszych i najniebezpieczniejszych akcjach antynarkotykowych i antyterrorystycznych. W pierwszym Resident Evilu wraz z Barrym Burtonem (w swoim scenariuszu) przemierzała pełną chimer i inszych zombiaków posiadłość Spencera – naukowca prowadzącego śmiertelnie niebezpieczne eksperymenty na organizmach żywych.
Na początku serii przedstawiano ją jako nieznacznie słabszą fizycznie od jej kompana, ale za to zdolną do zebrania większej liczby przedmiotów. Miała również do dyspozycji lepszy arsenał. Z perspektywy fabularnej jej największą zaletą wydaje się jednak opanowanie. Jill była w stanie zachować zimną krew nawet wówczas, gdy znajdowała się w sytuacji bez wyjścia, doświadczając nieprzyjemności odpierania kolejnych fal mutantów.
Jedna z protagonistek pierwszej części Resident Evila na tyle spodobała się graczom, że po nieco słabiej ocenionej zarówno pod względem fabuły, jak i mechaniki „dwójce” zdecydowano się umieścić ją w centrum wydarzeń również w „trójce”. Jill jeszcze wielokrotnie powracała w tej serii, mierząc się z korporacją Umbrella i Albertem Weskerem, z czasem stając się bohaterką nie tylko potężniejszą fizycznie, ale i przez pewien czas, na skutek przeprowadzanych na niej eksperymentów, dysponującą nadludzkimi umiejętnościami.