autor: Amadeusz Cyganek
Shadow Moses (Metal Gear Solid). Nadchodzące fanowskie remaki klasycznych gier
Spis treści
Shadow Moses (Metal Gear Solid)
- rekonstrukcja kultowego Metal Gear Solid na Unreal Enginie 4;
- odświeżenie nie tylko grafiki, ale i rozgrywki;
- ciężka przeprawa z firmą Konami, która chciała zawiesić projekt.
Opracowywanie fanowskich remake’ów niesamowicie popularnych gier to zajęcie obarczone sporym ryzykiem – największą niewiadomą często bywa to, czy twórcom tytułu, na którym bazuje modyfikacja, spodoba się pomysł odświeżenia klasyki bez możliwości uzyskania przez nich jakiejkolwiek gratyfikacji. To właśnie na tym etapie upadło wiele świetnie zapowiadających się projektów, głównie związanych z Nintendo i japońską klasyką.
Niewiele brakowało, by ten los podzieliło także Shadow Moses – mod mający przywrócić do świata żywych pierwszą odsłonę serii Metal Gear Solid. Przygody Snake’a miały powrócić do nas w znacznie lepszej oprawie wizualnej oraz z kompletnie przemodelowaną mechaniką rozgrywki, przystosowaną do współczesnych realiów. Na nieszczęście twórcy moda w trakcie opracowywania tego tytułu swoje roszczenia wysunął właściciel praw do marki MGS, czyli Konami. I gdy wszystkim wydawało się, że to już koniec Shadow Moses, nagle i niespodziewanie w sieci pojawił się pierwszy rozdział klasycznych przygód Solid Snake’a.
To oczywiście dopiero początek – nie wiemy, jak udało się udobruchać japoński koncern, ale powstanie kolejnych fragmentów modyfikacji Shadow Moses wydaje się praktycznie pewne. Co cieszy, bo udanych reinkarnacji tytułów rodem z Kraju Kwitnącej Wiśni wciąż jest zdecydowanie zbyt mało.
Warto czekać na ten tytuł, jeśli:
- chciałbyś wrócić do klasyki po przejściu Metal Gear Solid V: The Phantom Pain;
- wolisz młodszego Solid Snake’a;
- chcesz zagrać w odnowiony hit z pierwszego PlayStation.