autor: Sebastian Purtak
Iron Harvest. Gry strategiczne 2019 – w tym roku będzie dobrze
Spis treści
Iron Harvest
- Twórcy: KING Art Games
- Data premiery: 2019 rok
- Gatunek: taktyczny RTS
Iron Harvest to ciekawy przykład tego, jak wizja artysty potrafi wykreować całe światy – w tym przypadku mowa o cyklu grafik 1920+ Jakuba Różalskiego, przedstawiających niezwykle sugestywną wersję lat dwudziestych ubiegłego wieku, w której po łąkach, polach i lasach kroczą ogromne mechy bojowe. Choć brzmi to jak opis jakiegoś szalonego anime, tak w rzeczywistości prezentuje się unikatowy obraz tego dieselpunkowego uniwersum.
Przedstawia ono historię alternatywną, w której po zakończeniu pierwszego globalnego konfliktu kraje będące odpowiednikami Polski, Rosji i Niemiec zmierzają do nowej wyniszczającej konfrontacji. Pod kątem mechaniki rozgrywki gra bardzo mocno przypomina serię Company of Heroes, oferując starcia taktyczne toczone w czasie rzeczywistym. Oczywiście do jednostek bojowych zaliczać będą się również wspomniane mechy, a całą kampanię da się przejść w trybie kooperacji.
Ancient Cities
- Twórcy: Uncasual Games
- Data premiery: 2019 rok
- Gatunek: strategia ekonomiczna, city builder
Kolejna w naszym zestawieniu gra ekonomiczna, a jednocześnie pierwszy tego typu tytuł na liście, który nie jest kontynuacją uznanej serii. Debiutanckie dzieło Uncasual Games jawi się jako ciekawy eksperyment, który łączy elementy kilku gatunków, umieszczając je w unikatowym kontekście historycznym.
Celem gry w Ancient Cities jest budowa neolitycznej osady, co na pierwszy rzut oka wydaje się zadaniem wprost z klasycznych city builderów. Ze względu jednak na epokę, w której przyjdzie nam działać, szybko ujawnią się survivalowe elementy zabawy. Nie otrzymamy bowiem dostępu do technologii, która ułatwi gromadzenie zapasów i rozwój produkcji, przez co w o wiele większym stopniu zmuszeni będziemy polegać na otoczeniu.
Twórcy obiecują dynamiczne środowisko, które ma reagować na nasze poczynania niczym prawdziwy ekosystem. Ponadto życie w epoce kamienia oznacza tworzenie relatywnie małych społeczności, w których każdego mieszkańca wyróżnia własny charakter i zestaw umiejętności, dających się rozwijać niczym w klasycznym RPG. Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że twórcy zrealizują swoje ambicje i dostarczą porządną symulację prehistorii.
BEFORE
Innym ciekawym tytułem strategicznym, którego akcja osadzona zostanie w czasach prehistorycznych, jest nowe dzieło autorów Garry’s Moda i Rusta – Before. Choć informacji o grze jest na tę chwilę niewiele, na ich podstawie można założyć, że w tym wypadku większy nacisk położony zostanie na elementy survivalu. Niestety, data premiery nie została jeszcze ogłoszona, więc prawdopodobnie będziemy musieli na tę produkcję jeszcze trochę poczekać.