Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 20 kwietnia 2009, 11:28

autor: Filip Grabski

Doom 3. Gry pięknieją na wiosnę – cz. 1

Spis treści

Doom 3

GTX

Pamiętacie, co się działo, gdy w 2002 roku John Carmack pokazał wszystkim po raz pierwszy Dooma 3? Gracze łapali się za głowy, nie wierząc, że otrzymają taką grafikę na ich jakże popularnych GeForce'ach 3. Gdy dwa lata później gra w końcu się pojawiła, graficznie była bardzo ładna, ale takiego opadu szczęki, jak zapowiadano, nie wywołała. Natomiast wszystkie GeForce'y 3 jedynie kuliły ogony, gdy tylko ktoś przy nich wspomniał o D3. Jeśli chcecie zobaczyć, jak wyglądałby Doom 3 wydany kilka lat później, bez krępacji pobierzcie mod nazwany GTX, który dodaje garść najpopularniejszych efektów do tej nieco już przestarzałej gry. Doom 3 nagle zacznie błyszczeć i świecić, a zwiększone wymagania sprzętowe z pewnością nie zawstydzą dzisiejszych komputerów. Skoro masz sprzęt, który radzi sobie z Crysisem, to ulepszony graficznie Doom nie będzie mu straszny!

Co tu dużo gadać – Doom 3 GTX jest naprawdę ładniejszy!

Quake

Tenebrae

  • autor: nieznana grupa
  • zmiany: modyfikacja dodająca nowe efekty graficzne
  • status: projekt zarzucony, ale da się zagrać
  • pobierz modyfikację

Ach, jaki to był wstrząs – ujrzeć w 1996 roku pierwszego Quake'a w całej jego trójwymiarowej krasie. Pionierzy niestety szybko się starzeją – dobrze więc, że są ludzie, którzy pomagają klasykom odzyskać co nieco z dawnego splendoru. W 2002 roku pojawiły się pierwsze informacje o modzie nazwanym Tenebrae, który sprawiał, że poczciwy Quake zyskiwał dynamiczne cienie i pięknie błyszczące powierzchnie. I choć projekt, wraz z jego stroną internetową, wygląda na martwy, to wszyscy zainteresowani nadal mogą zobaczyć piękniejszego Q1. Z podanego wyżej adresu wystarczy pobrać instalator, następnie paczkę z teksturami, po czym instalujemy mod w miejscu, gdzie na dysku siedzi gra, tam też umieszczamy plik „pak1.pak” (z pobranej paczki zip) i uruchamiamy całość poprzez „tenebrae_launch.exe”. Proste, przyjemne i podobno działa również z shareware'ową wersją Quake'a. Pięknie!

Czy to na pewno ta sama gra?

Industri

  • autor: Tigger-oN
  • zmiany: pierwszy Quake budowany na silniku Dooma 3
  • status: w trakcie przygotowań
  • zobacz modyfikację

Jeśli powyższy mod to dla Was za mało – zainteresujcie się projektem Industri. Choć zagrać weń jeszcze nie można, to bez wątpienia warto pokibicować zespołowi pod dowództwem niejakiego Tigger-oNa. Gra ma być w pełni odrestaurowaną pierwszą odsłonąspod znaku Q, powstającą w oparciu o technologię Dooma 3. Na stronie internetowej możecie obejrzeć niespecjalnie aktualne już (z 2006 roku) obrazki i filmy, pokazujące potencjał projektu. Co prawda autor sam przyznaje, że być może Industri nigdy nie zostanie ukończony, ale trzymać kciuki warto. A jeśli pokopiecie głębiej, znajdziecie najbardziej aktualną wersję opisanego wyżej moda do Q1 – Tenebrae. Modderska brać lubi trzymać się razem.

Gorąco pozdrawiamy z malowniczych katakumb.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej

Gry pięknieją na wiosnę – cz. 2
Gry pięknieją na wiosnę – cz. 2

Druga część artykułu w którym prezentujemy modyfikacje poprawiające oprawę wizualną. Na tapecie aż 14 tytułów, poprawiamy m.in. Arcanum, Resident Evil 4 i Duke Nukem 3D!