Żywe trupy: Aion, Rift, Tera. Gry, których gracze nie chcieli nawet za darmo
Spis treści
Żywe trupy: Aion, Rift, Tera
- Premiery: 25 listopada 2008, 1 marca 2011, 1 maja 2012
- Przejścia na F2P: 28 lutego 2012, 12 czerwca 2013, 5 lutego 2013
Na koniec zostawiłem trzy tytuły, które przeszły właściwie tę samą drogę. Zaczynały bowiem jako płatne i dobrze prosperujące MMORPG. Aion był takim Lineage’em 2.5, Rift przyjemną alternatywą dla World of Warcraft, a Tera oferowała unikatowy system walki. Co łączy te pozycje?
Z czasem zboczyły z kursu i nie dały rady utrzymać przy sobie wystarczającej liczby graczy. Dlatego przeszły na model free-to-play. Zmiana ta okazała się jedynie chwilowym remedium na problemy, bowiem brak realnych nowości przy jednoczesnym inwestowaniu w rozbudowę item shopu nigdy nie jest drogą do sukcesu. Dzisiaj produkcje te są jedynie cieniem dawnych siebie i o ile jeszcze nie umarły, to zdecydowanie dogorywają.
Są również dowodem na to, że samo wprowadzenie free-to-play, gdy chcemy, aby nasze dzieło dostało drugie życie, to za mało. Aby gra utrzymała się na rynku, potrzebuje regularnych nowości oraz wyraźnego pomysłu na przyszłość. W innym przypadku pojawi się jakaś nowa produkcja, która zrobi to samo, tylko lepiej – i tyle z naszego ratunku.