Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 15 czerwca 2020, 14:40

Strafe. Najlepsze strzelanki w stylu lat 90.

Spis treści

Strafe

  1. Data premiery: 2017
  2. Producent: Pixel Titans
  3. Platformy: PC, PlayStation 4

Strafe nie jest zwykłym klonem Quake’a, Dooma czy innych strzelanek z lat 90. Gra dużo z nich czerpie, bawi się motywami, serwuje mnóstwo easter eggów (np. sekretny poziom wzorowany na Wolfie 3D czy klucz – pierwsza broń z System Shocka), ale stara się przede wszystkim być roguelikiem. To oznacza ogromny potencjał, jeśli chodzi o ponowną rozgrywkę, bo poziomy są do pewnego stopnia generowane losowo, a poza tym mamy tylko i wyłącznie jedno życie.

Zostało jeszcze 49% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jeśli grać w Dooma, to tylko na:

71,6%
Kalkulatorze
28,4%
Bankomacie
Zobacz inne ankiety
Tego nie da ci Battlefield - najlepsze strzelanki dla hardkorów
Tego nie da ci Battlefield - najlepsze strzelanki dla hardkorów

Trudne, realistyczne strzelanki są nieco niszowym gatunkiem gier, ale w porównaniu do najpopularniejszych tytułów AAA, oferują nieporównywalnie więcej różnorodności i doświadczeń. Może warto się przekonać i dać im szansę?

Weterani FPS-ów opisali przyszłość gier - i ja się z nią zgadzam
Weterani FPS-ów opisali przyszłość gier - i ja się z nią zgadzam

Weterani gatunku strzelanin pierwszoosobowych z Electronic Arts określili swoją wizję przyszłości FPS-ów. Warto zapamiętać ich słowa, bo zapewne opierają się nie tylko na przeczuciach, ale i swoich przyszłych projektach.

Dekalog Dooma – 10 przykazań, które id Software dało FPS-om
Dekalog Dooma – 10 przykazań, które id Software dało FPS-om

Annus Domini 1993 to moment w dziejach interaktywnej rozrywki, gdy studio id Software zapoczątkowało nową religię. Kościół Zagłady po dziś dzień gromadzi miliony wiernych (fanów) i inspiruje licznych naśladowców. Oto zasady, na których został wzniesiony.