autor: Radosław Wasik
Summerset Isle – zadania bez wskaźników. Mody z nowymi krainami do Skyrima
Spis treści
Summerset Isle – zadania bez wskaźników
- ogromna zawartość oferująca kilkadziesiąt godzin zabawy;
- możliwość odwiedzenia stolicy ukochanego Thalmoru;
- w niektórych zadaniach nie ma wskaźników!
Thalmorczycy w Skyrimie zostali przedstawieni niezbyt pozytywnie i w trakcie gry zabiliśmy ich przynajmniej kilkudziesięciu – na bliższe poznanie nie ma zatem co liczyć. Cała frakcja jest złożona z Altmerów (czy inaczej elfów wysokiego rodu) pochodzących z wysp Summerset, a niniejsza modyfikacja pozwala na odwiedzenie owej krainy. Nie twierdzę, że po eksploracji ojczystej ziemi Thalmoru nagle ich polubicie – wszak wszechobecne niewolnictwo i pogarda względem innych ras raczej nie sprzyjają ociepleniu wizerunku. Obiecuję jednak, że przy modzie Summerset Isle będziecie bawić się równie dobrze jak w oryginalnej produkcji.
Nie da się ukryć, że twórcy moda mają rozmach – w nowej krainie znajduje się kilka sporych miast (gdzie możemy wejść w posiadanie własnego domostwa) i mnóstwo pomniejszych lokacji w postaci wiosek, podziemi czy ruin. Ze względu na klimat wszystkie miejsca są zdecydowanie inne od tych znanych ze Skyrima – wreszcie odpoczniemy od mrocznych grobowców draugrów. Nie oznacza to jednak, że Summerset jest sielankową i spokojną prowincją. Na wyspie roi się od krwiożerczych potworów – niektóre z nich zostały stworzone od podstaw, a inne to starzy znajomi z podmienionymi teksturami. Nie zapomniano też o bossach stanowiących większe wyzwanie od standardowych kreatur.
Na pochwałę zasługuje projekt zadań, a przynajmniej części z nich. Może to być zaskoczeniem, ale niektóre questy nie posiadają wskaźników prowadzących prosto do celu – wtedy musimy skorzystać ze „starożytnych” metod i uważnie słuchać rozmówców lub zaglądać do dziennika. Co więcej, twórcy wprowadzili gdzieniegdzie elementy rodem z horrorów, więc osoby o słabych nerwach powinny mocno trzymać się fotela.
W modyfikacji o takiej skali nie mogło zabraknąć dodatkowej zawartości w postaci uzbrojenia, zaklęć czy składników alchemicznych – jest tego mnóstwo, co sprawia, że na każdym kroku zdobywamy coś nowego. Postacie niezależne otrzymały przyzwoity angielski dubbing, a wrażenia dźwiękowe uzupełnia autorska muzyka.
Jak rozpocząć zabawę z modyfikacją? Wymogiem jest posiadanie tytułu arcymaga, więc najpierw należy zaliczyć główną ścieżkę fabularną Akademii Magów w Zimowej Twierdzy. Następnie wystarczy udać się do pobliskiej tawerny i poczekać na kuriera – gra automatycznie przeniesie nas na wyspy Summerset.
Instrukcja instalacji
Modyfikację należy zainstalować za pomocą Nexus Mod Managera.