autor: Radosław Wasik
Beyond Skyrim – Bruma – powrót do Obliviona. Mody z nowymi krainami do Skyrima
Spis treści
Beyond Skyrim – Bruma – powrót do Obliviona
- świetnie wykonane miasto Bruma i pobliskie tereny;
- możliwość odwiedzenia lokacji znanych z Obliviona;
- profesjonalny angielski dubbing.
Bruma – miasto pokryte wiecznym śniegiem, zamieszkane głównie przez Nordów. W fabule Obliviona jest miejscem niezwykle ważnym, bowiem to tutaj pojawiły się wrota do Otchłani, a lokalni żołnierze stanęli przeciw hordzie daedr. Jak miasto i pobliskie tereny zmieniły się w ciągu 200 lat? Na to pytanie postanowili odpowiedzieć twórcy moda Beyond Skyrim – Bruma, przenosząc smocze dziecię do Cesarskiej Prowincji. Dovahkiin powinien być zadowolony, bo modyfikacja przebija Solstheim z oficjalnego dodatku Dragonborn – rozmachem, wielkością i dbałością o szczegóły.
Pierwsze kilkadziesiąt minut zabawy z modem raczej nie będzie niczym zaskakującym – Bruma graniczy ze Skyrimem, a określenie „miasto pokryte wiecznym śniegiem” nie wzięło się znikąd. Wszechobecny mróz i skute lodem drogi szybko przypominają o klimacie panującym w stolicy Nordów. Jednak wystarczy wychylić się zza blanki muru, by ujrzeć majestatyczną Wieżę z Białego Złota oraz widoki wyjęte wprost z poprzedniej odsłony cyklu. To miła odmiana, która wpływa na wygląd całej produkcji. Lochy, ruiny czy zwykłe leśne chatki – Cyrodiil tętni życiem i jest całkowitym przeciwieństwem krainy pełnej smoków. Skoro już o przeciwnikach mowa – jeśli tęsknicie za minotaurami, ogrami i goblinami, to czym prędzej zabierajcie się za instalację moda.
Hrabstwo Bruma to nie tylko nowe lochy pełne niebezpiecznych monstrów. Spotkanie z postaciami niezależnymi na pewno będzie przyjemne dla uszu – w udźwiękowieniu linii dialogowych wzięli udział profesjonalni aktorzy głosowi, znani chociażby z Dragon Age’a: Inkwizycji. Nie zabrakło też przygrywającej w tle oryginalnej ścieżki dźwiękowej. Z kolei zadania, choć nieodstające od formuły wykorzystanej w Skyrimie, są pretekstem do odwiedzenia znanych lokacji – Świątyni Władcy Chmur czy Gaju Mroźnego Ognia.
Jak rozpocząć zabawę z modyfikacją? Wystarczy udać się do lokacji Pale Pass znajdującej się w południowej części Skyrimu. Krótka rozmowa z cesarskim strażnikiem i już – Cyrodiil stoi otworem.
Instrukcja instalacji
Autorzy zalecają, aby zainstalować moda za pomocą narzędzia Skyrim Mod Organizer, ale Nexus Mod Manager również powinien sobie poradzić.