autor: Radosław Wasik
Gothic Orpheus Project – zostań następcą Bezimiennego. Mody z nowymi krainami do Skyrima
Spis treści
Gothic Orpheus Project – zostań następcą Bezimiennego
- wizja Górniczej Doliny po śmierci Bezimiennego;
- zachowany mroczny klimat pierwszej części Gothica;
- możliwość odwiedzenia ulubionych miejsc w odświeżonej formie.
Bezimienny nie żyje. Myrtana kolejny raz została najechana przez hordę krwiożerczych orków. Taki scenariusz pojawił się w głowach autorów modyfikacji Gothic Orpheus Project, a następnie został wprowadzony w życie za pośrednictwem silnika Skyrima. Gracz trafia w sam środek konfliktu między ludźmi a orkami, w znanej wszystkim Górniczej Dolinie.
Na początek trzeba wspomnieć, że modyfikacja ta to nie zwykłe przeniesienie lokacji z pierwszej odsłony Gothica, tylko stworzony od podstaw świat, w którym zachowano wszystkie konsekwencje wydarzeń. Ze Starego Obozu została tylko część zamkowa, dzielnie odpierająca ciągłe ataki orków, a Nowy Obóz pokrył się śniegiem i lodem po wizycie pewnego smoka. Inaczej mówiąc – autorzy moda stworzyli kontynuację historii opowiedzianych w grach studia Piranha Bytes.
Standardowo znalazło się tu mnóstwo nowych przedmiotów i kilkadziesiąt zadań, ale największym smaczkiem dla fanów Gothica będzie odwiedzenie ulubionych lokacji. Nie ma to, jak sprawdzić, czy z chatką Cavalorna jest wszystko w porządku. Urzekać może również klimat – poczucie bezradności i zbliżającego się końca aż wylewa się z ekranu.
Jak rozpocząć zabawę z modyfikacją? Wejście do nowego świata znajduje się niedaleko jaskini, niedaleko jaskini, która stanowiła naszą drogę ucieczki z Helgen.
Instrukcja instalacji
Zawartość pobranego archiwum wypakuj do folderu „Data”, znajdującego się w głównym katalogu z zainstalowanym Skyrimem. Następnie w menu poprzedzającym uruchomienie gry aktywuj modyfikację.