autor: Kamil Zwijacz
Zapowiedziano S&box - nieoficjalną kontynuację Garry’s Mod
Studio Facepunch jakiś czas temu ujawniło, że powstanie kontynuacja gry Garry’s Mod. Deweloper właśnie zapowiedział projekt o nazwie S&box, który wydaje się być drugą odsłoną wspomnianej produkcji.
Garry’s Mod to jedna z najpopularniejszych produkcji dostępnych na komputerach osobistych, która do stycznia 2016 roku znalazła ponad 10 milionów nabywców. Ekipa Facepunch Studios już kilka lat temu ujawniła, że powstanie kontynuacja, tyle że nie będzie nazywać się Garry’s Mod 2. Wygląda na to, że właśnie doczekaliśmy się oficjalnej zapowiedzi tego projektu, nazwanego S&box. Obecnie nie wiemy na jego temat zbyt wiele, gdyż na oficjalniej stronie stwierdzono jedynie, że korzysta on z technologii Unreal Engine 4, a głównym celem twórców jest stworzenie produkcji w której:
„Nigdy nie będziesz musiał dotykać C++, nie będziesz czekał na ukończenie kompilowania i nie będziesz musiał zamykać gry podczas dewelopingu.”
Wspomniano jeszcze, że wcześniej planowano stworzyć S&box na podstawie silnika Source 2, ale deweloperzy wątpią, by płynęło z tego więcej korzyści niż z tego, co robią obecnie.
Zapewne część z Was teraz się zastanawia, o czym w ogóle mowa? Jakieś kodowanie w grze, o co chodzi? Już wyjaśniam. Garry’s Mod nie jest grą w normalnym rozumieniu tego słowa. Jest to bardziej platforma służąca do tworzenia… różnych rzeczy. Podczas zabawy korzystamy z rozmaitych narzędzi, elementów i postaci znanych z gier działających w oparciu o silnik Source, czy też twórczości pozostałych graczy i wykonujemy z nich co nam się tylko podoba. Można np. zrobić nową mapę, zagrać z innymi osobami w jednym z modów czy też nakręcić film. Z krótkiego opisu S&box można wywnioskować, że będzie to właśnie tego typu projekt – narzędzie pozwalające w całkiem prosty sposób wcielać własne pomysły w życie.
Na premierę gry trochę poczekamy. Obecnie deweloperzy mogą się jedynie pochwalić jej prototypem, więc do końca produkcji daleka droga.