Zapowiedziano nowe dodatki do EverQuest i EverQuest II
Studio Sony Online Entertainment ujawniło EverQuest: Rain of Fear oraz EverQuest II: Chains of Eternity, czyli nowe dodatki do popularnych produkcji MMORPG tego zespołu. Premiera obu zaplanowana została na listopad tego roku.
Seria EverQuest to jedna z najstarszych, wciąż aktywnych marek MMORPG na rynku. Duża w tym zasługa regularnego wypuszczania kolejnych rozszerzeń do obu odsłon cyklu. Nic nie wskazuje, aby w najbliższej przyszłości miało to ulec zmianie. Studio Sony Online Entertainment właśnie zapowiedziało bowiem dwa nowe dodatki. Oba zadebiutują w listopadzie tego roku.
EverQuest II: Chains of Eternity
Fabuła Chains of Eternity obraca się wokół masowych zgonów mieszkańców krainy Norrath, którym coś wyrywa dusze z ciał. Nikt nie wie dokładnie, jaka jest przyczyna tych zdarzeń, ale poszlaki wskazują, że coś niedobrego dzieje się w świecie umarłych – Ethernere. Bohaterowie muszą wyruszyć w podróż do tego miejsca i odkryć co się stało z jego zarządczą, czyli istotą znaną jako Drinal.
EverQuest II: Chains of Eternity to dziewiąte rozszerzenie do wydanego w 2004 roku MMORPG. Dzięki niemu każda podklasa otrzyma dostęp do nowych zdolności prestiżowych. Pojawią się także dodatkowe umiejętności rzemiosła. Gracze otrzymają możliwość noszenia organicznych ozdób, które nabywać będą doświadczenie i zyskiwać nowe moce.
Największą atrakcją będzie jednak możliwość zwiedzenia Ethernere. Wśród nowych lokacji znajdą się m.in. pola Obol i dżungla Eidolon. Co ciekawe, każdy rejon Norrath otrzyma poświęconą mu strefę w krainie zmarłych, znacząco odmienną od pierwowzoru ze świata żywych. Dodatkową atrakcją ma być dziewięć instancjonowanych lochów. Nie zabraknie również zestawu świeżych przygód. Ponadto będziemy mogli rozwinąć postać i gildie do 95 poziomu doświadczenia.
EverQuest: Rain of Fear
Natomiast Rain of Fear to dziewiętnasty dodatek do pierwszego EverQuesta. Działania graczy w poprzednich rozszerzeniach doprowadziły do zniszczenia bóstwa znanego jako Triumwirat. Jego śmierci towarzyszyła olbrzymia eksplozja, która uwolniła Moc Strachu. Teraz jej fragmenty w formie kryształów spadają na powierzchnię Norrath. Jedna z organizacji religijnych zaczyna najmować poszukiwaczy przygód, aby ci zgromadzili wszystkie fragmenty nim wpadną one w niepowołane ręce.
Rain of Fear wprowadzi do gry EverQuest masę nowych elementów, w tym system polowań, nagradzający za pokonanie dużych grup wrogów. W krainie Norrath pojawią się przedmioty będące częściami większych zestawów, zyskujących na wartości po zebraniu wszystkich elementów. Wprowadzone też zostaną liczne poprawki do mechaniki ulepszania przedmiotów oraz ich kupowania i sprzedawania, tak aby zapewnić graczom dużą swobodę zarządzania ekwipunkiem.
Dzięki rozszerzeniu będziemy mogli też rozwinąć postać do setnego poziomu doświadczenia. Pojawi się również ponad 1800 nowych zaklęć, 3500 przedmiotów i 3000 dodatkowych umiejętności. Wszystko to wykorzystamy podczas ponad setki świeżych przygód i trzynastu raidów. Natomiast sama mapa gry zostanie wzbogacona o dziewięć stref.