Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 listopada 2010, 08:34

autor: Piotr Doroń

Wyniki Activision Blizzard - 3 miliony StarCraftów 2 w pierwszym miesiącu sprzedaży

Activision Blizzard podzieliło się szczegółami z najświeższego raportu finansowego, podsumowującego trzeci kwartał 2010 roku (zakończony 30 września). Świetna dyspozycja marek firmy Blizzard pomogła koncernowi w przekroczeniu zakładanego wcześniej rezultatu o 145 milionów dolarów.

Activision Blizzard podzieliło się szczegółami z najświeższego raportu finansowego, podsumowującego trzeci kwartał 2010 roku (zakończony 30 września). Świetna dyspozycja marek firmy Blizzard pomogłakoncernowi w przekroczeniu zakładanego wcześniej rezultatu o 145 milionów dolarów.

Wyniki Activision Blizzard - 3 miliony StarCraftów 2 w pierwszym miesiącu sprzedaży - ilustracja #1

Dzięki nieustannie silnej pozycji dotychczasowych odsłon serii Call of Duty, rosnącej liczbie subskrybentów World of Warcraft, a także świetnemu wynikowi StarCraft 2: Wings of Liberty (W ciągu pierwszego miesiąca obecności w sklepach grę nabyły 3 miliony użytkowników pecetów), Activision Blizzard wypracowało w okresie zakończonym 30 września przychód na poziomie 745 milionów dolarów.

Koncernowi udało się zakończyć trzeci kwartał 2010 roku na plusie. Zyski wyniosły dokładnie 51 milionów dolarów. Dla porównania, w analogicznym okresie roku ubiegłego osiągnięte wyniki finansowe Activision Blizzard kształtowały się na poziomie 703 milionów dolarów (sprzedaż) oraz 15 milionów dolarów (dochód).

Jeszcze lepiej dla Activision Blizzard zapowiada się czwarty kwartał 2010 roku. To właśnie w okresie od 1 października do 31 grudnia na rynku zadebiutują dwie największe, tegoroczne nadzieje koncernu, a mianowicie: Call of Duty: Black Ops (9 listopada – PC, X360, PS3, Wii, DS), a także World of Warcraft: Cataclysm (7 grudnia – PC). Wszystko wskazuje na to, że zakładany sukces tych gier pozwoli Activision Blizzard wypracować najlepszy roczny rezultat w historii koncernu (analitycy przewidują wynik na poziomie 4,28 miliardów dolarów).

W 2011 rok sprzedaż Activision Blizzard będzie napędzana przede wszystkim przez markę Call of Duty. Chodzi tu nie tylko o kontynuację sprzedaży Black Ops autorstwa studia Treyarch, ale również inne tytuły – w tym przygodową strzelaninę studia Sledgehammer Games, a także kolejne dzieło zdziesiątkowanego Infinity Ward. Przypominamy również o grze MMO, która najprawdopodobniej będzie przeznaczona na rynek azjatycki.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej