Wydajność Monster Hunter Wilds na konsolach ujawniona. Wersja PC dostanie benchmark, a wymagania zostaną obniżone
Monster Hunter: Wilds zaoferuje dwa tryby wydajności na konsolach oraz wykorzysta dodatkową moc PS5 Pro. Przed premierą powinny również zmaleć minimalne wymagania sprzętowe na PC.
Poznaliśmy szczegóły dotyczące wydajności mocno wyczekiwanego Monster Hunter: Wilds na konsolach. Przed premierą zmianom powinny ulec również wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry, w tym przypadku na korzyść graczy.
Szczegóły wersji konsolowych MH: Wilds
Nowe informacje przekazał reżyser produkcji, Yuya Tokuda, podczas transmisji na żywo, na której omawiane były różne aspekty gry – po wnioskach wyciągniętych z listopadowej otwartej bety.
- Zarówno wersja na PS5, jak i XSX oferować będą tryb „Prioritise Graphics” (znany nam bardziej jako tryb jakości), który celuje w 30 fps-ów i rozdzielczość 4K uzyskaną za pomocą uspscalingu z 3072x1782.
- Nie zabraknie też trybu „Prioritise Framerate” (inaczej tryb wydajności), który, według założeń, utrzyma 60 fps-ów w rozdzielczości 4K, wygenerowanej początkowo w 1080p i uzyskanej za pomocą upscalingu.
- Z kolei słabszy XSS celuje w 30 fps-ów przy zachowaniu rozdzielczości 1080p.
- W dniu premiery udostępniona zostanie również aktualizacja wspierająca dodatkową moc PS5 Pro. Wiemy jedynie, iż ma ona poprawić grafikę, ale na dodatkowe szczegóły musimy poczekać.
Docelowa liczba klatek, jaką tutaj mamy, nie została osiągnięta w kompilacji dostępnej podczas otwartej bety. Szczerze mówiąc, to była wcześniejsza wersja, która nie była tak zoptymalizowana, a także występowały problemy z renderowaniem grafiki podczas korzystania z trybu priorytetu klatek.
Przekazano, że twórcy cały czas pracują nad optymalizacją gry na PC, która poskutkować ma obniżeniem minimalnych wymagań sprzętowych. Capcom rozważa również udostępnienie benchmarku, który pomoże graczom stwierdzić, czy tytuł będzie grywalny na ich sprzęcie.
Monster Hunter: Wilds zadebiutuje 28 lutego 2025 r. na PC oraz konsolach PS5 i XSX/S.