Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 grudnia 2024, 10:16

Wydajność Monster Hunter Wilds na konsolach ujawniona. Wersja PC dostanie benchmark, a wymagania zostaną obniżone

Monster Hunter: Wilds zaoferuje dwa tryby wydajności na konsolach oraz wykorzysta dodatkową moc PS5 Pro. Przed premierą powinny również zmaleć minimalne wymagania sprzętowe na PC.

Źródło fot. Capcom
i

Poznaliśmy szczegóły dotyczące wydajności mocno wyczekiwanego Monster Hunter: Wilds na konsolach. Przed premierą zmianom powinny ulec również wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry, w tym przypadku na korzyść graczy.

Szczegóły wersji konsolowych MH: Wilds

Nowe informacje przekazał reżyser produkcji, Yuya Tokuda, podczas transmisji na żywo, na której omawiane były różne aspekty gry – po wnioskach wyciągniętych z listopadowej otwartej bety.

  1. Zarówno wersja na PS5, jak i XSX oferować będą tryb „Prioritise Graphics” (znany nam bardziej jako tryb jakości), który celuje w 30 fps-ów i rozdzielczość 4K uzyskaną za pomocą uspscalingu z 3072x1782.
  2. Nie zabraknie też trybu „Prioritise Framerate” (inaczej tryb wydajności), który, według założeń, utrzyma 60 fps-ów w rozdzielczości 4K, wygenerowanej początkowo w 1080p i uzyskanej za pomocą upscalingu.
  3. Z kolei słabszy XSS celuje w 30 fps-ów przy zachowaniu rozdzielczości 1080p.
  4. W dniu premiery udostępniona zostanie również aktualizacja wspierająca dodatkową moc PS5 Pro. Wiemy jedynie, iż ma ona poprawić grafikę, ale na dodatkowe szczegóły musimy poczekać.

Docelowa liczba klatek, jaką tutaj mamy, nie została osiągnięta w kompilacji dostępnej podczas otwartej bety. Szczerze mówiąc, to była wcześniejsza wersja, która nie była tak zoptymalizowana, a także występowały problemy z renderowaniem grafiki podczas korzystania z trybu priorytetu klatek.

Capcom

Capcom

Przekazano, że twórcy cały czas pracują nad optymalizacją gry na PC, która poskutkować ma obniżeniem minimalnych wymagań sprzętowych. Capcom rozważa również udostępnienie benchmarku, który pomoże graczom stwierdzić, czy tytuł będzie grywalny na ich sprzęcie.

Monster Hunter: Wilds zadebiutuje 28 lutego 2025 r. na PC oraz konsolach PS5 i XSX/S.

  1. Niedawny pokaz Monster Hunter: Wilds uspokoił mnie, że największa wada bety – grafika – jest naprawiana, a Capcom bierze sobie do serca uwagi graczy

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej