„Wszystkie postacie mogą nosić dowolny ekwipunek". Capcom potwierdza, że w Monster Hunter: Wilds nie ma już zbroi tylko dla mężczyzn i tylko dla kobiet
Część graczy Monster Hunter głośno domagała się rezygnacji z przypisywania typów zbroi do płci postaci. Capcom przychylił się do tego pomysłu i w najnowszej produkcji zerwie z tym ograniczeniem.
Podczas targów gamescom 2024 firma Capcom przygotowała sporo atrakcji dla graczy. Jedną z nich był nowy trailer nadchodzącego RPG-a akcji Monster Hunter: Wilds. Oprócz „soczystego materiału” deweloperzy zdradzili, czego po nowej odsłonie serii mogą się spodziewać gracze.
Okazuje się, że produkcja przyniesie wyczekiwaną przez część fanów zmianę w kwestii doboru wyposażenia. Mianowicie Wilds zniesie ograniczenie polegające na przypisywaniu zbroi/pancerza do płci bohatera. Oznacza to, że taki ekwipunek będzie dostępny zarówno dla męskich, jak i żeńskich postaci (via PCGamer).
W poprzednich grach z serii Monster Hunter pancerze męskie i żeńskie były oddzielne dla każdej płci. Z przyjemnością stwierdzam, że w Monster Hunter: Wilds nie ma już podziału na męskie i żeńskie zbroje. Wszystkie postacie mogą nosić dowolny ekwipunek – ogłosił jeden z deweloperów Capcom podczas prezentacji gry na gamescom 2024.
Reakcje na tę zmianę są pozytywne i trudno się temu dziwić – gracze, którym podobał się projekt żeńskiego zestawu zbroi, ale akurat grali postacią męską, mogli odczuwać niemałą frustrację. Co prawda w Monster Hunter: World można było wykorzystać jednorazowy darmowy kupon, aby zmienić płeć i wygląd postaci, ale możliwość uczynienia tego ponownie wiązała się z wydatkiem rzędu 3 dolarów (około 12 zł).
Monster Hunter: Wilds zadebiutuje w 2025 roku. Dokładna data premiery wciąż nie jest znana. Produkcja trafi na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S.