Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 września 2024, 20:35

Wszystkie gry Ubisoftu będą trafiały na Steam na premierę. Firma przyznała, że 5 lat temu popełniła duży błąd

Ubisoft wycofuje się z decyzji podjętej w 2019 roku. Firma ogłosiła, że wszystkie jej nowe gry będą trafiały na Steama w dniu premiery.

Źródło fot. Ubisoft.
i

Choć Assassin’s Creed: Shadows zaliczyło obsuwę, Ubisoft dostarczył dziś graczom dwóch całkiem pozytywnych informacji.

  1. Po pierwsze, firma przyznała, że Star Wars: Outlaws było mocno niedopracowane na premierę i obiecała szereg aktualizacji, które doprowadzą grę do pożądanego stanu.
  2. Po drugie, kiepska sprzedaż owej gwiezdnowojennej produkcji skłoniła francuskiego giganta do zmiany polityki wydawniczej na PC. Oznacza to, że pecetowe wersje przyszłych produkcji Ubisoftu będę się ukazywały jednocześnie na Steamie, w Epic Games Store i w Ubisoft Store.

Innymi słowy, Francuzi wycofują się z decyzji, którą podjęli w 2019 roku przy okazji premiery Anno 1800. Owa strategia początkowo miała wyjść na platformie firmy Valve, lecz ostatecznie tak się nie stało – na Steamie mogły w nią grać jedynie osoby, które zamówiły ją przed premierą, a tytuł powrócił do tegoż sklepu dopiero w grudniu 2022 r., a więc niemal 4 lata po debiucie.

Kolejne gry Ubisoftu – m.in. Assassin’s Creed: Valhalla, Watch Dogs: Legion, Immortals: Fenyx Rising, Far Cry 6, Avatar: Frontiers of Pandora, Prince of Persia: The Lost Crown, The Settlers: New Allies i The Crew: Motorfest – trafiały najpierw do Ubisoft Store oraz Epic Games Store, a na Steam dopiero po kilku miesiącach lub latach. Ba, Assassin's Creed: Mirage wciąż nie jest dostępne na platformie firmy Valve, choć 5 października tytuł będzie obchodził pierwsze urodziny. Można założyć, że w konsekwencji dzisiejszego ogłoszenia zawita on na Steama jeszcze przed AC: Shadows (14 lutego 2025 r.), a być może nawet przed SW: Outlaws (21 listopada 2024 r.).

  1. Śledztwo w Ubisofcie. Ostatnie wpadki firmy wzbudziły duży niepokój, może dojść do zwolnień na samym szczycie

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej