Wirusowa kampania kolejnego Half-Life’a rozpoczęta?
W ciągu ostatnich kilku lat byliśmy świadkami kilku świetnie przeprowadzonych internetowych gier (ARG - alternate reality game) będących częścią kampanii marketingowej jakiegoś produktu – The Lost Experience (serial Zagubieni), I Love Bees (gra Halo 2) czy Year Zero (album grupy Nine Inch Nails). Czyżby właśnie zaczynała się kolejna warta uwagi kampania?
W ciągu ostatnich kilku lat byliśmy świadkami kilku świetnie przeprowadzonych internetowych gier (ARG - alternate reality game) będących częścią kampanii marketingowej jakiegoś produktu – The Lost Experience (serial Zagubieni), I Love Bees (gra Halo 2) czy Year Zero (album grupy Nine Inch Nails). Czyżby właśnie zaczynała się kolejna warta uwagi kampania?
Traktujmy wszystko to w kategoriach domysłów, ale informacji o kolejnych grach z uniwersum Half-Life jest na tyle mało, że warto pochylić się nad tymi ciekawszymi. Oto na serwisie YouTube pojawił się testowy, niespełna dziewięciominutowy filmik zatytułowany What’s in the box – podobno niedługo zniknie, więc spieszcie się. W tym profesjonalnie zrobionym filmie widzimy tajemniczą postać z jeszcze bardziej tajemniczym pudełkiem, o którego niezwykłości przekonujemy się już na samym początku. Postać wychodzi na opustoszałe ulice, na horyzoncie majaczy charakterystyczna chmura-portal, ścigający naszego bohatera ludzie (?) w uniformach mówią niczym kombinat z HL2, słychać też inne charakterystyczne dla HL odgłosy, a na ekranie pojawia się przez chwilę odniesienie do wydarzeń w Black Mesa. Co jest w pudełku?
Całości towarzyszy oczywiście enigmatyczna strona internetowa oraz obrazek z dziwnym równaniem ukryty tamże. Pora przystąpić do rozwiązywania zagadki? Internet lubi takie gry, mam nadzieję, że wy również. Oczywiście to wszystko może równie dobrze nie mieć nic wspólnego z grą lub być bardzo sprawnie przygotowanym primaaprilisowym żartem. A może to nasz żart? Tak czy siak, warto zerknąć i poczekać na rozwój wydarzeń.